"Славни времена" открива Фестивала на френското кино
Организаторите предоставят уникалната възможност да гледаме трилогията на Клод Льолуш "Един мъж и една жена..."
/ брой: 219
"Киномания" в партньорство с Френския културен институт представя най-новите и утвърдени заглавия от френското кино. Началото на панорамата ще постави на 15 ноември от 19 ч. в "Люмиер Лидл" комедията "Славни времена" на Никола Бедо, с участието на Фани Ардан, Даниел Отьой и Гийом Кане.
Сред акцентите е трилогията на Клод Льолуш "Един мъж и една жена", "Един мъж и една жена - 20 години по-късно" и "Най-хубавите години от един живот". Филмите проследяват любовната история между Жан-Луи и Ан, в чиито роли се превъплъщават Жан-Луи Трентинян и Анук Еме.
Последният филм на режисьора и сценарист Селин Шиама - "Портрет на момиче в пламъци", ще ни отведе в края на XVIII в. Младата художничка Мириан пристига с мисия на ветровитото крайбрежие на Бретан - тайно да нарисува портрет на Елоиз, така че евентуален съпруг в Милано да реши дали да се ожени за нея.
Във филма "Стая 212", след поредния скандал Мария се озовава в хотела, който гледа към апартамента, който тя споделя със съпруга си Ришар. Докато се чуди какво да прави, призраците на предишните й любовници изпълват стаята, карайки я да премисли романтичните си триумфи и провалите си.
Най-новият филм на японския режисьор Хирокадзу Корееда - "Истината", събира Катрин Деньов, Жулиет Бинош и Итън Хоук. "Вълчият зов", режисиран от Антонен Бодри, съчетава трилър и екшън с подводница, която се оказва в критична ситуация.
Присъствието на Жан Габен като италиански патриарх, класата на Делон като отмъстителен мафиот, естествеността на Вентура като упорито ченге и една от най-красивите музикални партитури в историята на киното превръщат "Кланът на сицилианците" на Анри Верньой в квинтесенция на френския криминален филм.
Другият криминален филм - "Клетниците 2019", е пример за киното на новото поколение френски кинематографисти, наречено от критичката Клер Диао "двойната вълна": режисьори, които са смели и различни, и искат да променят традиционните очаквания към френското кино.