13 Ноември 2025четвъртък21:53 ч.

БСП настоява за транспортна схема и реален анализ за ЖП сектора

автор:Дума

visibility 9270

Преди да се мисли за реформа в ЖП сектора, трябва да се приеме Национална транспортна схема, да има яснота как ще се използват съществуващите ЖП-депа, кога и как ще бъде изградена ремонтна инфраструктура, кой ще обслужва и ремонтира остарелия подвижен състав и кога ще има работеща билетоиздаваща система.

Това мнение изразиха председателят на Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание Кирил Добрев и народните представители от БСП Атанас Атанасов и Илиян Йончев на работна среща с Петър Бунев – председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ. Повод за разговора бе проектът на Министерството на транспорта и съобщенията, свързан с условията и реда за възлагане на обществена услуга за превоз на пътници с железопътен транспорт, който в момента е в обществено обсъждане.

По време на срещата бяха изразени сериозни резерви относно подготвяния от Министерство на транспорта и съобщенията модел за възлагане на пътнически ЖП превози. Петър Бунев подчерта, че предложеният подход, който предвижда разделяне на услугата на три отделни лота, не стъпва върху реална икономическа логика. По думите му, подобно раздробяване на и без това ограничен пазар рискува да доведе не до конкуренция, а до намалена ефективност и дори до заличаване на възможностите за устойчиво развитие на националния железопътен оператор. Бунев беше категоричен, че БДЖ – Пътнически превози остава единственото предприятие с необходимите кадри, структура и опит, което реално може да предоставя тази обществена услуга.

"Комисията по транспорт и съобщения организира изслушване на вицепремиера и министър на транспорта Гроздан Караджов на 3 юли. Това изслушване ще даде възможност за по-задълбочен дебат по проекта и ще изслушаме всички заинтересовани страни", коментира след срещата Кирил Добрев.
Народните представители от БСП бяха категорични, че дебат не може и не бива да се води без анализи, без ясна стратегия и без отговор на въпросите: какво ще стане с БДЖ, кой ще поддържа мрежата, и как държавата гарантира, че услугата ще остане достъпна и качествена.

Обсъждат различни имена за особен управител на "Лукойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 2287

/ брой: 213

Имаме бензин за близо шест месеца в данъчните складове

автор:Дума

visibility 2591

/ брой: 213

Кой е спряган за кандидат

автор:Дума

visibility 2430

/ брой: 213

"Роснефт" може да погълне конкурента си

автор:Дума

visibility 2425

/ брой: 213

Брюксел представи щит за демокрацията

автор:Дума

visibility 2385

/ брой: 213

Мигранти в България ще се разселват в ЕС

автор:Дума

visibility 2460

/ брой: 213

Глобиха грък, направил "затвор за котки"

автор:Дума

visibility 2355

/ брой: 213

В Испания намаляват броят на учениците в клас

автор:Дума

visibility 2249

/ брой: 213

Безотговорно!

автор:Барбара Пейчинова

visibility 1956

/ брой: 213

Една малка, но лява битка

автор:Георги Миланов

visibility 2162

/ брой: 213

Как да откриете и защитите банковата си сметка

visibility 2431

/ брой: 213

Горещата политическа есен

visibility 2075

/ брой: 213

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ