31 Октомври 2025петък19:56 ч.

Снимка КЗК

Три контролни органа следят за нарушители по време на "Черния петък"

КЗК, КЗП, КРС ще следят реални ли са намаленията, за заблуждаваща реклама и стигат ли стоките коректно до потребителя

/ брой: 198

автор:Дума

visibility 2175

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), Комисията за защита на потребителите (КЗП), Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) и Асоциация "Активни потребители“ обявяват съвместни действия за засилен контрол по време на предстоящите промоционални кампании "Черен петък" и свързаните с тях инициативи като "Черен уикенд", "Черна седмица" и т.н. Целта е защита на потребителите и недопускане на нелоялни търговски практики, които засягат и конкурентните отношения.
КЗК ще следи за всички форми на заблуждаваща реклама - некоректни послания, подвеждащи намаления и изкуствено завишаване на цените преди намаление, ограничаване на големи отстъпки до единични артикули или липса на достатъчни наличности. Търговците трябва ясно да посочват стара и нова цена, коректен процент на намаление и да осигурят адекватни количества. Не се допуска представянето като "ексклузивни“ на услуги, които по принцип са достъпни (например безплатна доставка или стандартни срокове за връщане). Комисията ще проверява сигнали и ще извършва собствени проучвания, като при данни за заблуждаваща реклама ще се самосезира и санкционира.
"Съвместните превантивни действия на институциите имат положителен ефект и водят до успокояване на пазара и недопускане на напрежение сред потребителите“, посочи зам.-председателят на КЗК Радомир Чолаков.
КЗП ще следи дали намаленията са реални, за спазване на изискванията за двойното обозначаване на цените в левове и евро, както и за подвеждащи практики на търговците.
"Общите ни усилия са в защита правата на потребителите. Те трябва да могат да направят информиран избор, а не да бъдат подтиквани чрез подвеждащи послания или изкуствено създадено чувство за спешност. При всяко нарушаване на правата и интересите им да не се колебаят да ни сигнализират", заяви и.д. председател на КЗП Александър Колячев. Той припомни, че при пазаруване от трети страни е възможно потребителските права да не са защитени в степента, в която са защитени от вътрешното законодателство в ЕС.
КРС пък ще следи дали стоките стигат коректно чрез куриерските фирми и пощенските оператори до крайния потребител, както и процеса на активната реклама за "Черния петък“ заради ръста на сигнали от потребители.
Антоан Атанасов от Асоциация "Активни потребители“ предупреди за заплахите от използването на изкуствен интелект за генерирането на фалшиви реклами. 

Всяка сграда със собствен пощенски код

автор:Дума

visibility 422

/ брой: 204

Основен ремонт за 51 млн. лева на пътя Рудозем-Смолян

автор:Дума

visibility 438

/ брой: 204

Задава се нов собственик на "Лукойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 451

/ брой: 204

С 20% нарасна за година външният ни дълг

автор:Дума

visibility 413

/ брой: 204

Си Дзинпин и Доналд Тръмп се споразумяха

автор:Дума

visibility 436

/ брой: 204

Крайнодесните загубиха вота в Нидерландия

автор:Дума

visibility 425

/ брой: 204

Русия кани западни журналисти в Донбас

автор:Дума

visibility 447

/ брой: 204

Казахстан забранява ЛГБТИ пропагандата

автор:Дума

visibility 428

/ брой: 204

Динозаврите

автор:Александър Симов

visibility 406

/ брой: 204

Участието в управлението беше правилно решение

автор:Дума

visibility 431

/ брой: 204

Вечно виновните комунисти

автор:Александър Симов

visibility 3357

/ брой: 203

Голямо "Ако" в схемата

visibility 1914

/ брой: 203

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ