24 Октомври 2025петък11:36 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 17567

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

Санкциите на САЩ удрят и "Лукойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 38

/ брой: 199

България има месец да реши за "Лукойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 33

/ брой: 199

Внасят бюджета за 2026 г. в парламента до края на октомври

автор:Дума

visibility 35

/ брой: 199

Спират за месец VI блок на "Козлодуй" за планов ремонт

автор:Дума

visibility 30

/ брой: 199

Тръмп наложи санкции срещу Русия

автор:Дума

visibility 34

/ брой: 199

Протести в Дъблин против мигрантите

автор:Дума

visibility 38

/ брой: 199

Расте напрежението между Богота и Вашингтон

автор:Дума

visibility 37

/ брой: 199

Накратко

автор:Дума

visibility 29

/ брой: 199

Кмет по Шрьодингер

автор:Александър Симов

visibility 32

/ брой: 199

Тръмп сваля маската

автор:Юри Михалков

visibility 36

/ брой: 199

Достатъчно висок ли е подоходният данък за богатите?

visibility 42

/ брой: 199

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ