04 Ноември 2025вторник22:12 ч.

Снимка КЗК

Три контролни органа следят за нарушители по време на "Черния петък"

КЗК, КЗП, КРС ще следят реални ли са намаленията, за заблуждаваща реклама и стигат ли стоките коректно до потребителя

/ брой: 198

автор:Дума

visibility 2335

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК), Комисията за защита на потребителите (КЗП), Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) и Асоциация "Активни потребители“ обявяват съвместни действия за засилен контрол по време на предстоящите промоционални кампании "Черен петък" и свързаните с тях инициативи като "Черен уикенд", "Черна седмица" и т.н. Целта е защита на потребителите и недопускане на нелоялни търговски практики, които засягат и конкурентните отношения.
КЗК ще следи за всички форми на заблуждаваща реклама - некоректни послания, подвеждащи намаления и изкуствено завишаване на цените преди намаление, ограничаване на големи отстъпки до единични артикули или липса на достатъчни наличности. Търговците трябва ясно да посочват стара и нова цена, коректен процент на намаление и да осигурят адекватни количества. Не се допуска представянето като "ексклузивни“ на услуги, които по принцип са достъпни (например безплатна доставка или стандартни срокове за връщане). Комисията ще проверява сигнали и ще извършва собствени проучвания, като при данни за заблуждаваща реклама ще се самосезира и санкционира.
"Съвместните превантивни действия на институциите имат положителен ефект и водят до успокояване на пазара и недопускане на напрежение сред потребителите“, посочи зам.-председателят на КЗК Радомир Чолаков.
КЗП ще следи дали намаленията са реални, за спазване на изискванията за двойното обозначаване на цените в левове и евро, както и за подвеждащи практики на търговците.
"Общите ни усилия са в защита правата на потребителите. Те трябва да могат да направят информиран избор, а не да бъдат подтиквани чрез подвеждащи послания или изкуствено създадено чувство за спешност. При всяко нарушаване на правата и интересите им да не се колебаят да ни сигнализират", заяви и.д. председател на КЗП Александър Колячев. Той припомни, че при пазаруване от трети страни е възможно потребителските права да не са защитени в степента, в която са защитени от вътрешното законодателство в ЕС.
КРС пък ще следи дали стоките стигат коректно чрез куриерските фирми и пощенските оператори до крайния потребител, както и процеса на активната реклама за "Черния петък“ заради ръста на сигнали от потребители.
Антоан Атанасов от Асоциация "Активни потребители“ предупреди за заплахите от използването на изкуствен интелект за генерирането на фалшиви реклами. 

Водата може да поскъпне с 200% в някои общини

автор:Дума

visibility 652

/ брой: 206

Домбровскис: Няма опасност от недостиг на горива в ЕС

автор:Дума

visibility 660

/ брой: 206

Пускат парното в София от днес

автор:Дума

visibility 700

/ брой: 206

Спират движението по Дунав мост край Русе

автор:Дума

visibility 628

/ брой: 206

ЕК призова Скопие да признае българите

автор:Дума

visibility 655

/ брой: 206

Доналд Тръмп: Дните на Мадуро като президент са преброени

автор:Дума

visibility 807

/ брой: 206

Изборен крах за СДСМ в Северна Македония

автор:Дума

visibility 704

/ брой: 206

В Одрин ще подготвят кадри за Бургас

автор:Дума

visibility 694

/ брой: 206

Милионерът извънземно

автор:Александър Симов

visibility 639

/ брой: 206

Проблеми в системата

автор:Таня Глухчева

visibility 574

/ брой: 206

Неизолирани случаи

автор:Симеон Николов

visibility 612

/ брой: 206

Сетила се Урсула да дойде на българския акъл

visibility 778

/ брой: 206

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ