01 Ноември 2025събота01:05 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 17711

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

Всяка сграда със собствен пощенски код

автор:Дума

visibility 738

/ брой: 204

Основен ремонт за 51 млн. лева на пътя Рудозем-Смолян

автор:Дума

visibility 833

/ брой: 204

Задава се нов собственик на "Лукойл Нефтохим"

автор:Дума

visibility 876

/ брой: 204

С 20% нарасна за година външният ни дълг

автор:Дума

visibility 816

/ брой: 204

Си Дзинпин и Доналд Тръмп се споразумяха

автор:Дума

visibility 866

/ брой: 204

Крайнодесните загубиха вота в Нидерландия

автор:Дума

visibility 846

/ брой: 204

Русия кани западни журналисти в Донбас

автор:Дума

visibility 850

/ брой: 204

Казахстан забранява ЛГБТИ пропагандата

автор:Дума

visibility 850

/ брой: 204

Динозаврите

автор:Александър Симов

visibility 828

/ брой: 204

Участието в управлението беше правилно решение

автор:Дума

visibility 843

/ брой: 204

Вечно виновните комунисти

автор:Александър Симов

visibility 4648

/ брой: 203

Голямо "Ако" в схемата

visibility 2444

/ брой: 203

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ