05 Ноември 2025сряда18:43 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 17829

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

3,2% дефицит в Бюджет 2026

автор:Дума

visibility 1052

/ брой: 207

БВП на България е нараснал с 600% за 20 години

автор:Дума

visibility 714

/ брой: 207

Променят правилата за регистрация по ДДС

автор:Дума

visibility 689

/ брой: 207

Печалбата на банките стигна 2,8 млрд. лв.

автор:Дума

visibility 755

/ брой: 207

Социалист е фаворит за кмет на Ню Йорк

автор:Дума

visibility 747

/ брой: 207

Латвия пак подхваща Истанбулската конвенция

автор:Дума

visibility 712

/ брой: 207

Китай и Русия засилват двустранните отношения

автор:Дума

visibility 749

/ брой: 207

Киев ще продава оръжия в Берлин и Копенхаген

автор:Дума

visibility 784

/ брой: 207

Тъмната кула на прехода

автор:Александър Симов

visibility 860

/ брой: 207

Когато си знаеш интереса

автор:Таня Глухчева

visibility 757

/ брой: 207

Вдигането на осигурителните вноски е безалтернативно

visibility 669

/ брой: 207

Старите коли - аут от центъра на София

visibility 913

/ брой: 207

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ