21 Юли 2025понеделник17:37 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 16478

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

Заловиха рекордно количество кокаин за 37 млн. лева

автор:Дума

visibility 237

/ брой: 132

Шофьорите вече не могат да откажат тест за опиати

автор:Дума

visibility 248

/ брой: 132

Увеличиха наказанията за престъпления срещу животни

автор:Дума

visibility 267

/ брой: 132

Бедността в България се увеличава през 2024 г.

автор:Дума

visibility 238

/ брой: 132

Овцевъдите искат драконовски мерки срещу шарката

автор:Дума

visibility 242

/ брой: 132

10% ръст на цените и приходите на хотелиерите

автор:Дума

visibility 248

/ брой: 132

Украински дронове атакуваха Москва

автор:Дума

visibility 250

/ брой: 132

Антиимигрантски протести във Варшава

автор:Дума

visibility 239

/ брой: 132

Румъния не може да спаси наводнената солна мина

автор:Дума

visibility 245

/ брой: 132

Накратко

автор:Дума

visibility 199

/ брой: 132

Завръщането

автор:Александър Симов

visibility 217

/ брой: 132

Диагноза

visibility 230

/ брой: 132

Натиск върху съда

visibility 229

/ брой: 132

Признателност към Апостола

visibility 232

/ брой: 132

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ