05 Юни 2025четвъртък12:34 ч.

Няколко думи

Средновярно

/ брой: 87

автор:Аида Ованес

visibility 9200

Четвъртък сутрин е, а пред кабинета на джипито няма ни-кой! Не ми се е случвало от 25 години. Лекарят не може да извърши определени процедури, защото сестрата втори ден не е на работа - не може да стигне до ДКЦ-то заради протеста на работещите в наземния транспорт в столицата.
Докато втори ден автомобилите аха да се качат един връз друг, а мотрисите на метрото току да се пръснат по шевовете си, градската управа се прави на умряла лисица. Ще бъде ли чут гласът на шофьорите и ватманите, или оглушителната глухота на Кметството ще блокира столицата? Защото именно то, воглаве с градоначалника, с бездействието си практически политизира протеста, който зрееше от доста време.
Евентуалното безплатно паркиране в "зоните" и шофиране в бус лентите, както и неписането на отсъствия на учениците е поредното закърпване на юргана и замитане на истинския проблем, но в никакъв случай не е изход от безотговорността. Нито обясненията колко автобуса може да купят парите от увеличението на заплатите. Защо досега не са купени? Защо в покрайнините на София още виждаме автобуси, които ни напомнят юношеските ни години? Защо трамвайните мотриси (с изключение на една-две линии) са на десетки години? Защо водачите са принудени да полагат десетки часове извънреден труд? Защо младите не желаят да се трудят в тази сфера? Дали работещите в столичния градски транспорт имат основания да протестират, нека попитат онези водачи, които получиха инсулт или инфаркт зад волана.
Не е решение увеличението на бонусите на протестиращите, защото бонусите не правят пенсия, нито купуват здравето на водачите. Обяснението, че средната заплата е 3900 лева (или нещо подобно) е точно толкова средновярно, колкото онази прословута приказка за свинското със зеле.
А дали е протест или стачка и как се плаща (или не) надницата в единия и в другия случай, надали има особено значение за хората, които не могат да стигнат до работа или до учебно заведение.
Опасността се разраства, защото транспортните работници в Русе и Варна също имат конкретни искания. Не е изключено недоволството на водачите и в други градове да се отприщи.  
И не е само транспортът. Протестират обществените медии. Протести обмислят работещите във фонд "Земеделие", в Агенцията за борба с градушките, в АПИ. Протестираха медицинските сестри.
А исканията на всички тях не са предизборни. Няма как и елементарно да им лепнеш етикета "политически мотивирани".
Какво би спряло протестната вълна?
Иначе, безмилостната европейска статистика е красноречива: българите са на второ място в Съюза по продължителност на работната седмица. Но си знаем, че заплатите са на опашката.

България е готова да приеме еврото от 1 януари 2026 г.

автор:Дума

visibility 92

/ брой: 100

Иван Иванов оглави Държавната агенция за бежанците

автор:Дума

visibility 89

/ брой: 100

Борбата с насилието е водещ приоритет за кабинета

автор:Дума

visibility 84

/ брой: 100

Назначават още 220 чиновници в агроминистерството и ДФЗ

автор:Дума

visibility 86

/ брой: 100

Нови изисквания за телефоните в ЕС в сила от 20 юни

автор:Дума

visibility 87

/ брой: 100

България защити странджанския билков чай за пазара на ЕС

автор:Дума

visibility 95

/ брой: 100

Пчелари настояват да се намали интервалът за пръскания

автор:Дума

visibility 86

/ брой: 100

ЕС отлага мерки срещу Букурещ заради дефицита

автор:Дума

visibility 84

/ брой: 100

НАТО планира засилване на военната си мощ

автор:Дума

visibility 85

/ брой: 100

Мелони и Макрон преодоляха различията

автор:Дума

visibility 83

/ брой: 100

Накратко

автор:Дума

visibility 72

/ брой: 100

Непростимо

автор:Александър Симов

visibility 66

/ брой: 100

Нелеп пиар

visibility 81

/ брой: 100

Рестарт - тук и сега

автор:Дума

visibility 78

/ брой: 100

"Локалите" - насилници без кауза

автор:Юлия Кулинска

visibility 84

/ брой: 100

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ