07 Юли 2025понеделник18:38 ч.

Одисеята БДЖ

/ брой: 122

автор:Барбара Пейчинова

visibility 1359

Лято 2025 и епизод пореден от българската одисея "Оцелявай трудно в БДЖ". Ако трябва да определим жанр, в който да поместим безбройните тиради, които се случват постоянно с главен участник железопътния превоз, няма да е един. Веднъж клони към трагедия, друг път към трагикомедия. А трети път към психотрилър с привкус на мистерия, в моментите, в които започваш да се питаш: истина ли е или сънувам? Едва ли е изненада тогава, че едва 4% от българите искат да пътуват с влак.
Вагоните все още не са започнали да се подпалват като миналата година, но все пак сме в очакване, защото от тази година е въведена иновация. Внимание! Закачат допълнителни вагони към БЪРЗИТЕ влакове до морето, за да местят пътниците при повреда! Не, не сънувате. Това е истина и да - намирате се в ХХI в., в България, където проблемите се решават точно по този начин и може би скоро трябва да започнат да ни наричат не държавата на абсурдите, както досега, а държавата на истинските и неоспоримите иновации. 
Причината за нововъведението е, че прозорците във влаковете не се отварят, а климатиците се развалят. Идеални условия за пътуване, особено през лятото, особено на дълги разстояния. 
По думите на министър Караджов влаковете тръгват в изрядно състояние от началните гари, но някъде по пътя се развалят. 
А инженерите от "БДЖ Пътнически превози" не са в състояние да посочат техническата причина, поради която не може да се рестартира климатикът по време на движение, коментира той. Затова е въведена и иновацията с допълнителния вагон, за да могат пътниците да бъдат преместени в случай на повреда. Това било временна мярка, докато бъде намерено трайно решение на проблема.  
Транспортният министър не можел да гарантира, че бързите влакове винаги ще са точни и комфортни, но нямало да спре да полага усилия.
Аз обаче искам да го попитам кога беше последният път, в който пътувахме комфортно и удобно във влак в България, защото аз такъв не помня. Наясно ли е какви условия предлага железопътният транспорт по света и как ние затъваме все по-безвъзвратно с всяка следваща година? Влаковете ни дори вече не могат да се наричат влакове, а разпадащи се метални кутии, на които им липсват поддръжка и нормални условия на превоз - работещи контакти, климатик, отварящи се прозорци, липсва дори почистване, което си личи по изключително прашните седалки и мръсни прозорци. За какво плащаме, питам? За стрес? За задух? За припадане, защото аз лично още няма да забравя последното си пътуване до морето с влак, при което бях точно пред припадане от липса на вентилация и нормални, ЧОВЕШКИ условия. 
Хубаво е, че министърът се е заел да решава проблемите на БДЖ, които са от години, но ще ги реши ли изобщо или и той ще мине по дежурния сценарий? Не, министър Караджов, не искаме вие да запретвате ръкави и да поправяте влакове, не искаме във всеки влак да пътува делегация, която да поправя влака, когато се счупи, искаме просто нормални железопътни превозни средства, които отговарят на условията за пътуване в цивилизовани държави в ХХI в. Искаме да спрат да се правят сделки за бракувани влакове, които никоя друга европейска държава не би използвала. Ние не сме второ, трето, пето качество хора и с наближаването на приемане не еврото ще е много хубаво, ако не само цените ни станат европейски, но и условията на живот.

Пускат нови 17 км от магистрала "Хемус"

автор:Дума

visibility 778

/ брой: 122

България е увеличила с 2500% износа на ток

автор:Дума

visibility 1016

/ брой: 122

Едва 4% от българите предпочитат да пътуват с влак

автор:Дума

visibility 1164

/ брой: 122

Евтиният самолетен билет е примамка

автор:Дума

visibility 963

/ брой: 122

ЕС започва спешно складиране на минерали

автор:Дума

visibility 904

/ брой: 122

Гръцки митничари арестувани за рекет

автор:Дума

visibility 989

/ брой: 122

Без телефони в час учениците са "в час"

автор:Дума

visibility 1081

/ брой: 122

Накратко

автор:Дума

visibility 1012

/ брой: 122

Одисеята БДЖ

автор:Барбара Пейчинова

visibility 1042

/ брой: 122

Войната като доминираща тенденция

visibility 986

/ брой: 122

Накъде след еврозоната?

автор:Димитър Събев

visibility 973

/ брой: 122

БСП се върна към своите корени

автор:Александър Симов

visibility 1023

/ брой: 122

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ