18 Декември 2025четвъртък18:02 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Служителите на БДЖ ще запазят работните си места и след края на 2026 г.

Локомотивите, вагоните и мотрисите, придобити от държавата след 2009 г., ще бъдат разделени пропорционално на всички пътнически жп оператори

/ брой: 104

автор:Дума

visibility 11125

Всички работници и служители на БДЖ ще запазят работните си места и след възлагането на пътническите железопътни услуги в България и на частни оператори. Това е уверил вицепремиерът и министър на транспорта Гроздан Караджов на среща със синдикатите в дружеството. 
За да защити в пълна степен правата на работещите, транспортното министерство поставя изискване всички работници и служители да запазят работните си места и след влизане в сила на новите договори. Колективният трудов договор ще бъде запазен за целия срок, а трудовите правоотношения със заетите работници и служители няма да бъдат прекратени, а ще преминат към новите оператори на железопътната услуга. Това е казал Караджов, който е представил пред синдикалните организации условията и реда за възлагане на обществени договори на превозвачи в железопътния транспорт, съобщават от Министерството на транспорта. 
Планира се обособяването на два региона, в които да се състезават кандидатите за регионални оператори, и още един - за кандидати с доказан опит в сектора, съобщи Караджов. Продължителността на договорите се предлага да бъде 12 години, а локомотивите, вагоните и мотрисите, придобити от държавата след 2009 г., да бъдат ползвани пропорционално от операторите, в зависимост от обема на извършваната от тях услуга.
Министерството на транспорта предвижда създаването на ново дружество, което да поеме изцяло ремонтната дейност на БДЖ. То ще предоставя на всички оператори услугите по ремонт и поддръжка при равни условия. Караджов обясни, че целта на реформата е насърчаване на конкуренцията и навлизане на частни оператори в жп сектора.
Според него тази стъпка ще гарантира равен достъп до инфраструктурата за поддръжка - не само за държавния оператор, но и за частните компании, които се очаква да навлязат на пазара от края на 2026 г.
Подробности за структурата, собствеността и управлението на бъдещото ремонтно дружество все още не са обявени, но предстои отделна среща със синдикатите, на която ще се разгледат условията за преструктуриране и прехвърляне на персонала.

Чупим рекорд в покупката на злато през 2025 г.

автор:Дума

visibility 723

/ брой: 238

Намаляват таксите на пенсионните фондове

автор:Дума

visibility 1375

/ брой: 238

Митниците ще таксуват с 3 евро китайските пратки от 1 юли

автор:Дума

visibility 2001

/ брой: 238

Жилищата поскъпват с 8-10% догодина

автор:Дума

visibility 1086

/ брой: 238

САЩ няма да посредничат между България и РСМ

автор:Дума

visibility 1513

/ брой: 238

ЕС оставя двигателите с вътрешно горене

автор:Дума

visibility 1911

/ брой: 238

Белгия замразява депутатските заплати

автор:Дума

visibility 1354

/ брой: 238

Накратко

автор:Дума

visibility 1942

/ брой: 238

България без редовен бюджет, а депутатските заплати?!

visibility 1589

/ брой: 238

2025: Пациентът - пак изгубен сред протести за пари

автор:Аида Паникян

visibility 1564

/ брой: 238

Не Белгия, Тръмп е проблемът!

автор:Дума

visibility 2050

/ брой: 238

Безизходица

автор:Александър Симов

visibility 9088

/ брой: 237

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ