13 Октомври 2025понеделник19:34 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 17223

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

Шефът на БНБ настоя за промяна във фискалната политика

автор:Дума

visibility 1010

/ брой: 190

Работодатели и синдикати се скараха за данъците

автор:Дума

visibility 1188

/ брой: 190

Всички бързи влакове у нас вече са с нови локомотиви

автор:Дума

visibility 967

/ брой: 190

Купувачи от България вдигат цените на имотите в Гърция

автор:Дума

visibility 1256

/ брой: 190

Започва изпълнението на мирния план за Газа

автор:Дума

visibility 1238

/ брой: 190

Мицкоски съзря у нас "македонски народ"

автор:Дума

visibility 1137

/ брой: 190

ЕС с нова система за граничен контрол

автор:Дума

visibility 1287

/ брой: 190

Косово най-после е с работещ парламент

автор:Дума

visibility 1316

/ брой: 190

Гавра с Нобел

автор:Таня Глухчева

visibility 1236

/ брой: 190

Ароматът на пълно фиаско

автор:Евгений Белий

visibility 1259

/ брой: 190

Има ли край лявата безнадеждност?

автор:Иво Атанасов

visibility 1337

/ брой: 190

Сериалът "На всеки километър" е гледан от 400 млн. зрители

автор:Дума

visibility 1435

/ брой: 190

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ