30 Юни 2025понеделник12:26 ч.

БСП настоява за транспортна схема и реален анализ за ЖП сектора

автор:Дума

visibility 6232

Преди да се мисли за реформа в ЖП сектора, трябва да се приеме Национална транспортна схема, да има яснота как ще се използват съществуващите ЖП-депа, кога и как ще бъде изградена ремонтна инфраструктура, кой ще обслужва и ремонтира остарелия подвижен състав и кога ще има работеща билетоиздаваща система.

Това мнение изразиха председателят на Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание Кирил Добрев и народните представители от БСП Атанас Атанасов и Илиян Йончев на работна среща с Петър Бунев – председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ. Повод за разговора бе проектът на Министерството на транспорта и съобщенията, свързан с условията и реда за възлагане на обществена услуга за превоз на пътници с железопътен транспорт, който в момента е в обществено обсъждане.

По време на срещата бяха изразени сериозни резерви относно подготвяния от Министерство на транспорта и съобщенията модел за възлагане на пътнически ЖП превози. Петър Бунев подчерта, че предложеният подход, който предвижда разделяне на услугата на три отделни лота, не стъпва върху реална икономическа логика. По думите му, подобно раздробяване на и без това ограничен пазар рискува да доведе не до конкуренция, а до намалена ефективност и дори до заличаване на възможностите за устойчиво развитие на националния железопътен оператор. Бунев беше категоричен, че БДЖ – Пътнически превози остава единственото предприятие с необходимите кадри, структура и опит, което реално може да предоставя тази обществена услуга.

"Комисията по транспорт и съобщения организира изслушване на вицепремиера и министър на транспорта Гроздан Караджов на 3 юли. Това изслушване ще даде възможност за по-задълбочен дебат по проекта и ще изслушаме всички заинтересовани страни", коментира след срещата Кирил Добрев.
Народните представители от БСП бяха категорични, че дебат не може и не бива да се води без анализи, без ясна стратегия и без отговор на въпросите: какво ще стане с БДЖ, кой ще поддържа мрежата, и как държавата гарантира, че услугата ще остане достъпна и качествена.

Първите евробанкноти ще бъдат взети на заем

автор:Дума

visibility 83

/ брой: 117

Евробанкнотите ще бъдат осигурени преди 1 януари 2026 г.

автор:Дума

visibility 95

/ брой: 117

Регулаторите ще наблюдават мобилни оператори и куриери

автор:Дума

visibility 92

/ брой: 117

Преди продажба отново оценяват ненужните държавни имоти

автор:Дума

visibility 92

/ брой: 117

Не може да победите Сърбия с насилие

автор:Дума

visibility 96

/ брой: 117

Гърция глобява за необявени цени

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 117

Франция забрани пушенето на открито

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 117

Кратки новини

автор:Дума

visibility 83

/ брой: 117

Отново надежди

автор:Евгени Гаврилов

visibility 75

/ брой: 117

Няма многовековна македонска идентичност

visibility 76

/ брой: 117

Безпътица и пътна карта

visibility 87

/ брой: 117

Как се променят пенсиите след 1 юли

автор:Аида Ованес

visibility 113

/ брой: 117

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ