20 Октомври 2025понеделник16:51 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 17445

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

43 000 души прекъснали образование през 2024 г.

автор:Дума

visibility 295

/ брой: 195

Ден на траур в Созопол заради катастрофа

автор:Дума

visibility 324

/ брой: 195

България получи още два самолета Ф-16

автор:Дума

visibility 318

/ брой: 195

Рибата поскъпва заради намален улов

автор:Дума

visibility 324

/ брой: 195

Най-големите загуби на вода у нас гонят 90%

автор:Дума

visibility 308

/ брой: 195

Чуждите инвестиции у нас са паднали с 11% за година

автор:Дума

visibility 309

/ брой: 195

Служители на железниците крали ябълки, вместо да ремонтират релсите

автор:Дума

visibility 306

/ брой: 195

В Киев: Зеленски се върна от САЩ с празни ръце

автор:Дума

visibility 304

/ брой: 195

Атина раздава безплатни ваучери за зимна почивка

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 195

Атака срещу партията на полския премиер

автор:Дума

visibility 310

/ брой: 195

Накратко

автор:Дума

visibility 281

/ брой: 195

Нация от наематели?

автор:Мая Йовановска

visibility 283

/ брой: 195

Недоуменията на пълен левак

автор:Юри Михалков

visibility 298

/ брой: 195

Така започва полудяването и самообожествяването

visibility 304

/ брой: 195

Най-хуманното и най-истинското предложение

visibility 289

/ брой: 195

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ