17 Октомври 2025петък00:14 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 17278

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

Не питайте изкуствения интелект къде да влагате парите си

автор:Дума

visibility 1476

/ брой: 193

Внос на евтини картофи затруднява родните производители

автор:Дума

visibility 1179

/ брой: 193

Въпреки намаленията, за българите е скъпо в Банско

автор:Дума

visibility 1393

/ брой: 193

МВФ очаква ускоряване на растежа у нас

автор:Дума

visibility 1388

/ брой: 193

Пелегрини критикува София заради Скопие

автор:Дума

visibility 1489

/ брой: 193

Гърция сваля цените на над 2000 стоки

автор:Дума

visibility 1391

/ брой: 193

ЕС включи пчелите в застрашените видове

автор:Дума

visibility 1391

/ брой: 193

Германия с нов закон за военната служба

автор:Дума

visibility 1382

/ брой: 193

Позиция на ИБ на БСП

автор:Дума

visibility 1412

/ брой: 193

Кой разочарова Тръмп?

автор:Юри Михалков

visibility 1428

/ брой: 193

Отборче

автор:Владимир Николов

visibility 1229

/ брой: 193

Поскъпването на златото бие инфлацията 2 поредни години

visibility 1427

/ брой: 193

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ