07 Юли 2025понеделник15:48 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 16104

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

Декларациите - в лева, плащаме данъка в евро

автор:Дума

visibility 491

/ брой: 122

Само две безплатни лекарства за деца до 7 години

автор:Дума

visibility 540

/ брой: 122

Между 150 и 200 пожара всеки ден у нас

автор:Дума

visibility 418

/ брой: 122

Терзиев иска платено паркиране и за 15 минути

автор:Дума

visibility 444

/ брой: 122

Пускат нови 17 км от магистрала "Хемус"

автор:Дума

visibility 448

/ брой: 122

България е увеличила с 2500% износа на ток

автор:Дума

visibility 501

/ брой: 122

Едва 4% от българите предпочитат да пътуват с влак

автор:Дума

visibility 864

/ брой: 122

Евтиният самолетен билет е примамка

автор:Дума

visibility 520

/ брой: 122

ЕС започва спешно складиране на минерали

автор:Дума

visibility 480

/ брой: 122

Гръцки митничари арестувани за рекет

автор:Дума

visibility 506

/ брой: 122

Без телефони в час учениците са "в час"

автор:Дума

visibility 585

/ брой: 122

Накратко

автор:Дума

visibility 603

/ брой: 122

Одисеята БДЖ

автор:Барбара Пейчинова

visibility 695

/ брой: 122

Войната като доминираща тенденция

visibility 523

/ брой: 122

Накъде след еврозоната?

автор:Димитър Събев

visibility 547

/ брой: 122

БСП се върна към своите корени

автор:Александър Симов

visibility 564

/ брой: 122

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ