24 Юни 2025вторник10:27 ч.

БСП настоява за транспортна схема и реален анализ за ЖП сектора

автор:Дума

visibility 5381

Преди да се мисли за реформа в ЖП сектора, трябва да се приеме Национална транспортна схема, да има яснота как ще се използват съществуващите ЖП-депа, кога и как ще бъде изградена ремонтна инфраструктура, кой ще обслужва и ремонтира остарелия подвижен състав и кога ще има работеща билетоиздаваща система.

Това мнение изразиха председателят на Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание Кирил Добрев и народните представители от БСП Атанас Атанасов и Илиян Йончев на работна среща с Петър Бунев – председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ. Повод за разговора бе проектът на Министерството на транспорта и съобщенията, свързан с условията и реда за възлагане на обществена услуга за превоз на пътници с железопътен транспорт, който в момента е в обществено обсъждане.

По време на срещата бяха изразени сериозни резерви относно подготвяния от Министерство на транспорта и съобщенията модел за възлагане на пътнически ЖП превози. Петър Бунев подчерта, че предложеният подход, който предвижда разделяне на услугата на три отделни лота, не стъпва върху реална икономическа логика. По думите му, подобно раздробяване на и без това ограничен пазар рискува да доведе не до конкуренция, а до намалена ефективност и дори до заличаване на възможностите за устойчиво развитие на националния железопътен оператор. Бунев беше категоричен, че БДЖ – Пътнически превози остава единственото предприятие с необходимите кадри, структура и опит, което реално може да предоставя тази обществена услуга.

"Комисията по транспорт и съобщения организира изслушване на вицепремиера и министър на транспорта Гроздан Караджов на 3 юли. Това изслушване ще даде възможност за по-задълбочен дебат по проекта и ще изслушаме всички заинтересовани страни", коментира след срещата Кирил Добрев.
Народните представители от БСП бяха категорични, че дебат не може и не бива да се води без анализи, без ясна стратегия и без отговор на въпросите: какво ще стане с БДЖ, кой ще поддържа мрежата, и как държавата гарантира, че услугата ще остане достъпна и качествена.

Сменят софтуера на 460 хил. касови апарати

автор:Дума

visibility 2558

/ брой: 112

Пощите да обменят левове безплатно цяла година

автор:Дума

visibility 2377

/ брой: 112

Съдът обяви екостикерите за незаконни

автор:Дума

visibility 3373

/ брой: 112

Хърватия дава рамо на Скопие за ЕС

автор:Дума

visibility 3081

/ брой: 112

Ръст на мигранти в Гърция и Турция

автор:Дума

visibility 3406

/ брой: 112

Москва и Киев съобщиха за военни успехи

автор:Дума

visibility 2500

/ брой: 112

Накратко

автор:Дума

visibility 3682

/ брой: 112

Бомбите отварят пропаст

visibility 3996

/ брой: 112

Китайците наблягат на повече практика в училищата

автор:Таня Глухчева

visibility 2274

/ брой: 112

НАП и веселата държава

автор:Юрий Борисов

visibility 4216

/ брой: 112

Черната ирония на един народ

автор:Дума

visibility 3423

/ брой: 112

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ