20 Юни 2025петък17:21 ч.

БСП настоява за транспортна схема и реален анализ за ЖП сектора

автор:Дума

visibility 588

Преди да се мисли за реформа в ЖП сектора, трябва да се приеме Национална транспортна схема, да има яснота как ще се използват съществуващите ЖП-депа, кога и как ще бъде изградена ремонтна инфраструктура, кой ще обслужва и ремонтира остарелия подвижен състав и кога ще има работеща билетоиздаваща система.

Това мнение изразиха председателят на Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание Кирил Добрев и народните представители от БСП Атанас Атанасов и Илиян Йончев на работна среща с Петър Бунев – председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ. Повод за разговора бе проектът на Министерството на транспорта и съобщенията, свързан с условията и реда за възлагане на обществена услуга за превоз на пътници с железопътен транспорт, който в момента е в обществено обсъждане.

По време на срещата бяха изразени сериозни резерви относно подготвяния от Министерство на транспорта и съобщенията модел за възлагане на пътнически ЖП превози. Петър Бунев подчерта, че предложеният подход, който предвижда разделяне на услугата на три отделни лота, не стъпва върху реална икономическа логика. По думите му, подобно раздробяване на и без това ограничен пазар рискува да доведе не до конкуренция, а до намалена ефективност и дори до заличаване на възможностите за устойчиво развитие на националния железопътен оператор. Бунев беше категоричен, че БДЖ – Пътнически превози остава единственото предприятие с необходимите кадри, структура и опит, което реално може да предоставя тази обществена услуга.

"Комисията по транспорт и съобщения организира изслушване на вицепремиера и министър на транспорта Гроздан Караджов на 3 юли. Това изслушване ще даде възможност за по-задълбочен дебат по проекта и ще изслушаме всички заинтересовани страни", коментира след срещата Кирил Добрев.
Народните представители от БСП бяха категорични, че дебат не може и не бива да се води без анализи, без ясна стратегия и без отговор на въпросите: какво ще стане с БДЖ, кой ще поддържа мрежата, и как държавата гарантира, че услугата ще остане достъпна и качествена.

Поскъпване от 5 до 40% за две седмици

автор:Дума

visibility 302

/ брой: 111

Всички основни храни са поскъпнали след 3 юни

автор:Дума

visibility 301

/ брой: 111

България с най-висок риск от бедност в ЕС

автор:Дума

visibility 311

/ брой: 111

Предлагат данък върху свръхпечалбите на банките

автор:Дума

visibility 310

/ брой: 111

"Турски поток" отпада от отказа на руски газ

автор:Дума

visibility 313

/ брой: 111

ЕК с наказателна процедура срещу Испания

автор:Дума

visibility 307

/ брой: 111

Доналд Тръмп одобрил атака срещу Иран

автор:Дума

visibility 263

/ брой: 111

Накратко

автор:Дума

visibility 241

/ брой: 111

Страшна смешка

автор:Мая Йовановска

visibility 292

/ брой: 111

Совата не е това, което е

visibility 312

/ брой: 111

Не е нужно да сте марксист, за да четете Маркс

автор:Дума

visibility 304

/ брой: 111

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ