23 Декември 2025вторник13:47 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

"БСП-ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА":

Югозападът се нуждае от държавна инвестиция в инфраструктура

Транспортната свързаност не са просто пътища и железници, а и икономическо оцеляване, заяви Кирил Добрев

/ брой: 104

автор:Дума

visibility 770

"Няма как да имаме икономика, ако нямаме логистична свързаност. Всички помним какво беше индустриалното развитие в Кюстендил, Перник, Радомир и как тези региони замират. Причината е една - липса на инфраструктура". Това заяви зам.-председателят на ПГ"БСП - ОБЕДИНЕНА ЛЕВИЦА" и председател на Комисията по транспорт на дискусия, организирана от Търговско-промишлената палата в партньорство с Клъстер "Зелен транспорт" в Кюстендил. Добрев е категоричен, че транспортната свързаност не са просто пътища и железници, а и икономическо оцеляване. "Инвестиции за над 4 млрд. лв. са вложени по Коридор №8. Съседите ни от РС Македония инвестират активно в Коридор №10 през Сърбия, като се опитват да заобиколят България", подчерта Добрев. Според него при определени условия и след задълбочен анализ може да се помисли автомагистрала „Рила“ да получи статут на обект с национално значение. "Тя отговаря на редица стратегически критерии, свързани с транспортната свързаност, регионалното развитие и икономическото си въздействие. Подобен статут би позволил по-гъвкаво финансиране, облекчени административни процедури и ускорено проектиране и строителство", коментира Добрев. "В момента, когато особено актуална е темата с пътната безопасност и ние в НС работим върху промените в Закона за движение по пътищата, не можем да не отбележим, че АМ „Рила“ ще замени рисковите участъци от второкласната пътна мрежа, ще намали тежките катастрофи и ще гарантира сигурност на движението", поясни той.
„С изграждането на АМ „Рила“ и модернизацията на жп инфраструктурата по Коридор №8 ще скъсим веригите на доставки и ще намалим цените на стоките и услугите. Това ще се отрази директно върху всяко българско домакинство“, заяви депутатът от левицата д-р Иван Ибришимов. Той подчерта, че като депутат от региона тези проекти са му личен приоритет. „Това не трябва да остане просто проект на хартия. Държавата е длъжна да положи реални основи за изпълнението му", категоричен е д-р Ибришимов.
"Последните години на политическа нестабилност доведоха до липса на реален напредък по стратегически инфраструктурни проекти. Не говорим само за магистрала или жп линия, а за жизнено важна транспортна свързаност, която ще върне икономическия потенциал на региони като Кюстендил, Перник и Самоков. Говорим за въздух за цели области, които сега буквално се задъхват", подчерта депутатът от ПГ"БСП-ОБЕДИНЕНА лЕВИЦА" Владимир Георгиев, който е и зам.-председател на Комисията по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление. Най-накрая Министерството на регионалното развитие заработи с пълен капацитет, нещо, което не беше възможно по време на служебните кабинети, уточни той. Според Георгиев има нужда от ясно бюджетиране още от есента за следващата година. „Тези проекти не са важни само за Кюстендил, те са важни за България. С тях страната ще постигне реална икономическа свързаност със Западна Европа. За реализацията им може да се търсят устойчиви механизми, включително публично-частни партньорства", отбеляза Георгиев.

"Сивата икономика" у нас остава висока в сравнение с ЕС

автор:Дума

visibility 154

/ брой: 241

Над една трета от българите живеят в пренаселени жилища

автор:Дума

visibility 158

/ брой: 241

Готови са новите такси за документите за земя

автор:Дума

visibility 164

/ брой: 241

Ограничава се плащането на винетки до Нова година

автор:Дума

visibility 174

/ брой: 241

Снимка на деня - 22.12.2025 г.

автор:Дума

visibility 157

/ брой: 241

Раждането в Китай - безплатно от 2026 г.

автор:Дума

visibility 153

/ брой: 241

Взрив в автомобил уби руски генерал

автор:Дума

visibility 159

/ брой: 241

Пекин въвежда мита на млечни продукти от ЕС

автор:Дума

visibility 163

/ брой: 241

Протуберансите на политическата 2025-а

автор:Юлия Кулинска

visibility 122

/ брой: 241

Участието в управлението не беше грешка

автор:Александър Симов

visibility 206

/ брой: 241

Подлост

автор:Александър Симов

visibility 5107

/ брой: 240

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ