21 Октомври 2025вторник16:11 ч.

Празни обороти

/ брой: 65

автор:Евгени Гаврилов

visibility 17477

Уж първокласният път Русе - София отдавна се е превърнал в декор от филм на ужасите, доказващ нагледно каква касапница са пътищата у нас. При последния негов епизод, в участъка между селата Телиш и Радомирци, се отиде лъчезарната Сияна. Това пак стана повод знайни и незнайни специалисти да се упражняват за пореден път по темата за това какви са причините за трагедиите по пътищата.
И в резултат - жертвите в катастрофи се увеличават успоредно със заканите, предложенията, програмите и идеите за подобряване на пътната безопасност. Години наред политици, магистрати, полицаи не спират да дават "компетентни" мнения по темата, да предлагат и приемат какви ли не закони под лозунга за справяне с пътното хулиганство. Дори се стигна до абсурда, при пределно ясен отговор, АПИ да брои 200 хил. лв. за проучване дали хората са доволни от състоянието на пътищата у нас. И въпреки това баталните сцени по пътищата не секват. Ако пътува човек из страната, не може да не забележи, че надгробните паметници до пътищата вече догонват по брой пътните знаци.
А някой едва ли вече си спомня, че съществува и специална Държавна агенция по пътна безопасност, която бе създадена след катастрофата край Своге, отнела живота на 20 души. Намеренията бяха тя да контролира контролиращите - т.е. ведомствата, които имат отношение към пътната безопасност и също са с контролни функции, и да координира действията им. До момента нейната дейност е свързана основно с писането на доклади, с които никой не се съобразява. За пътната безопасност отговарят 5 министерства, с други централни институции бройката им става 11. Със споменатата агенция институциите станаха 12. Това се оказа поредната безполезна бюрократична структура, която само ще харчи бюджетни пари, без това  да има някакъв ефект и имитира псевдоконтрол.  
Единствената безумна идея, която роди преди време шефката на агенцията, е да праща 60-годишните шофьори на психотест. Към всичко това трябва да прибавим и провала на бонус-малус системата, която също има отношение към пътната безопасност. Така и не се прие като правило и идеята, че щом човек седне зад волана пиян и дрогиран и причини смърт, това трябва задължително да се приема за умишлено убийство и наказанията да са жестоки. И докато властта върти на празни обороти и политиците се карат за парите за пътните ремонти, хората гинат по пътищата заради тяхното състояние и калпавото законодателство.

Европрокуратурата разкри фиктивна мидена ферма край Емине

автор:Дума

visibility 1190

/ брой: 196

Арестуваха убиеца на 15-годишното момче в мола

автор:Дума

visibility 1119

/ брой: 196

Над 41% е натрупаната инфлация за петилетка

автор:Дума

visibility 1097

/ брой: 196

Над 41% е натрупаната инфлация за пет години

автор:Дума

visibility 1149

/ брой: 196

Всеки трети работодател планира нови назначения

автор:Дума

visibility 1181

/ брой: 196

Кристин Лагард: България ще има пълноправен глас в еврозоната

автор:Дума

visibility 1247

/ брой: 196

Приеми условията на Путин

автор:Дума

visibility 1207

/ брой: 196

ВМРО-ДПМНЕ спечели в 53 от 80 общини

автор:Дума

visibility 1067

/ брой: 196

САЩ се заканиха и на Колумбия

автор:Дума

visibility 1111

/ брой: 196

Накратко

автор:Дума

visibility 980

/ брой: 196

Трагедия

автор:Барбара Пейчинова

visibility 967

/ брой: 196

Свръхочаквания

visibility 1048

/ брой: 196

Всички деца заедно трябва да учат за всички религии

автор:Велиана Христова

visibility 1182

/ брой: 196

Майсторът на усмивката и иронията

автор:Дума

visibility 872

/ брой: 196

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ