07 Юли 2025понеделник11:53 ч.

Алисия Санча гостува в галерия "Астри"

Изложбата живопис на художничката "Аполон спи" представя асоциативен превод на спомени

/ брой: 118

автор:Дума

visibility 2768

В поредицата картини на Алисия Санча от втората й самостоятелна изложба в галерия "Астри" - "Аполон спи", тя се обръща към един почти митичен образ от "Спящият Аполон с разпръсващи се музи и бягаща Фама" на Лоренцо Лото (1480-1556). Или поне частта от картината, която е останала до наши дни. Алисия разчленява преживяванията на един творец от Късния Ренесанс, разчетени във физически наранената му картина, преосмисля, интерпретира и моделира своите през собствената си чувствителност и съвременно въображение. Цикълът на Санча не е възстановка на изгубените фрагменти на оригинала на Лото, а е асоциациативен превод на спомени чрез собствения си живописен почерк, пише галеристката Вихра Пешева.
"Лоренцо Лото ни показва какво се случва, когато Бог Аполон спи. Вдъхновението лудува, музите захвърлят одеждите и атрибутите си, объркването е тотално и Фама изчезва в тъмната гора. Представям си, че музите се разтапят в обзелата ги еуфория в пълна свобода! Може би ние всички носим в себе си парченце от чувство, че Фама е някъде в тъмнината и е по-благосклонна.
Майка ми можеше да шие много добре. Когато баща ми имаше малко работа, тя допълваше семейния бюджет с шев. Нашите отношения невинаги бяха от най-добрите, но когато се касаеше за мода, за това как се обличат хората, за платовете, от които е направено облеклото, за техните имена, за историята и фантастичните представи, които те предизвикват - в тази област цареше пълно единодушие, подправяно с иронични и саркастични забележки, от които майка ми не можеше да се откаже. 
Самопредставянето на хората с помощта на облеклото винаги ме е очаровало. Джон Флюгел твърди, че първото нещо, което възприемаме от една личност, е облеклото, а не лицето й. Затова се сещам винаги, когато рисувам портрет", споделя художничката Алисия Санча. (Превод от немски: Анастасия Зандер)
Алисия Санча е родена през 1950 г. в София. Нейни родители са Анелия Людмилова Санча и Хосе Мария де Санча и Падрос. Следва живопис и театрална декорация в "Hochschule fur Bildende Kunst" в Берлин. Освен че рисува, работи за театъра, илюстрира книги, работила е в психиатрична клиника. Има двама сина - Аарон Майер-Щауфер и Бенямин Нахтигал. Живее и работи във Виена и Ковачевица, родното село на българския й дядо. Участва редовно в групови и самостоятелни изложби в Австрия и от няколко години в България.

Декларациите - в лева, плащаме данъка в евро

автор:Дума

visibility 199

/ брой: 122

Само две безплатни лекарства за деца до 7 години

автор:Дума

visibility 220

/ брой: 122

Между 150 и 200 пожара всеки ден у нас

автор:Дума

visibility 182

/ брой: 122

Терзиев иска платено паркиране и за 15 минути

автор:Дума

visibility 204

/ брой: 122

Пускат нови 17 км от магистрала "Хемус"

автор:Дума

visibility 212

/ брой: 122

България е увеличила с 2500% износа на ток

автор:Дума

visibility 201

/ брой: 122

Едва 4% от българите предпочитат да пътуват с влак

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 122

Евтиният самолетен билет е примамка

автор:Дума

visibility 203

/ брой: 122

ЕС започва спешно складиране на минерали

автор:Дума

visibility 214

/ брой: 122

Гръцки митничари арестувани за рекет

автор:Дума

visibility 208

/ брой: 122

Без телефони в час учениците са "в час"

автор:Дума

visibility 206

/ брой: 122

Накратко

автор:Дума

visibility 171

/ брой: 122

Одисеята БДЖ

автор:Барбара Пейчинова

visibility 165

/ брой: 122

Войната като доминираща тенденция

visibility 209

/ брой: 122

Накъде след еврозоната?

автор:Димитър Събев

visibility 199

/ брой: 122

БСП се върна към своите корени

автор:Александър Симов

visibility 222

/ брой: 122

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ