Жп транспортът продължава да губи клиенти и положението вече изглежда драматично зле. Това показва проучване на агенция "Естат", представено на обсъждане за железопътната инфраструктурата. Едва 4% от анкетираните казват, че биха предпочели да пътуват с влак. Резултатът е двойно по-нисък спрямо 2020 г., а в сравнение с 2019 г. сривът е троен.
Типичният пътник с влак е над 50 години, със средни или ниски доходи, сочи изследването на "Естат". Живеещите в Южна България се возят повече на влак.
15% от участвалите в анкетата казват, че услугите на държавния превозвач БДЖ не са на ниво. Най-критични са жителите на Северна България.
В същото време министърът на транспорта Гроздан Караджов заяви пред Нова тв, че ръководителите на Българските държавни железници получават последна възможност да подобрят ситуацията в компанията. Предупреждението дойде след поредния скандал, свързан с БДЖ. Оказва се, че внесените пътнически вагони втора ръка от Германия са с неработещи климатици и тяхното използване в летните жеги става невъзможно. Караджов обясни, че би дал оценка три и половина на БДЖ, като уточни, че по-високата оценка е заради железничарите, работещи в тежки условия. По думите му, отговорността за закупуването на вагони втора ръка от немската"Дойче бан" носят предишните управляващи.
"Трябва да се питат предходните управляващи, които са купили тези. Купено е нещо със затворени очи. Продължават да аварират вагони. Ако трябва, и лично ще оправям климатиците", подчерта министърът.