14 Юли 2025понеделник15:26 ч.

БСП настоява за транспортна схема и реален анализ за ЖП сектора

автор:Дума

visibility 6624

Преди да се мисли за реформа в ЖП сектора, трябва да се приеме Национална транспортна схема, да има яснота как ще се използват съществуващите ЖП-депа, кога и как ще бъде изградена ремонтна инфраструктура, кой ще обслужва и ремонтира остарелия подвижен състав и кога ще има работеща билетоиздаваща система.

Това мнение изразиха председателят на Комисията по транспорт и съобщения в Народното събрание Кирил Добрев и народните представители от БСП Атанас Атанасов и Илиян Йончев на работна среща с Петър Бунев – председател на Синдиката на железничарите в България към КНСБ. Повод за разговора бе проектът на Министерството на транспорта и съобщенията, свързан с условията и реда за възлагане на обществена услуга за превоз на пътници с железопътен транспорт, който в момента е в обществено обсъждане.

По време на срещата бяха изразени сериозни резерви относно подготвяния от Министерство на транспорта и съобщенията модел за възлагане на пътнически ЖП превози. Петър Бунев подчерта, че предложеният подход, който предвижда разделяне на услугата на три отделни лота, не стъпва върху реална икономическа логика. По думите му, подобно раздробяване на и без това ограничен пазар рискува да доведе не до конкуренция, а до намалена ефективност и дори до заличаване на възможностите за устойчиво развитие на националния железопътен оператор. Бунев беше категоричен, че БДЖ – Пътнически превози остава единственото предприятие с необходимите кадри, структура и опит, което реално може да предоставя тази обществена услуга.

"Комисията по транспорт и съобщения организира изслушване на вицепремиера и министър на транспорта Гроздан Караджов на 3 юли. Това изслушване ще даде възможност за по-задълбочен дебат по проекта и ще изслушаме всички заинтересовани страни", коментира след срещата Кирил Добрев.
Народните представители от БСП бяха категорични, че дебат не може и не бива да се води без анализи, без ясна стратегия и без отговор на въпросите: какво ще стане с БДЖ, кой ще поддържа мрежата, и как държавата гарантира, че услугата ще остане достъпна и качествена.

Солени глоби за каране в аварийната лента

автор:Дума

visibility 309

/ брой: 127

Солени глоби за шофьорите, ако карат в аварийната лента

автор:Дума

visibility 328

/ брой: 127

Oще 77,6 млн. лв. от Европа за социални електромобили

автор:Дума

visibility 302

/ брой: 127

Няма интерес към безплатните антибиотици за деца

автор:Дума

visibility 331

/ брой: 127

ЕК предвижда нов данък за големите компании

автор:Дума

visibility 310

/ брой: 127

Получаваме 4,4 млрд. лв. по ПВУ

автор:Дума

visibility 292

/ брой: 127

Три агенции повишиха кредитния рейтинг на България

автор:Дума

visibility 324

/ брой: 127

БНБ пуска първите златни монети в евро

автор:Дума

visibility 320

/ брой: 127

Геополитиката е в основата на враждата

автор:Дума

visibility 329

/ брой: 127

Атина се бори с хилядите мигранти

автор:Дума

visibility 318

/ брой: 127

Лавров в Китай след пълна подкрепа от Ким

автор:Дума

visibility 361

/ брой: 127

Накратко

автор:Дума

visibility 271

/ брой: 127

47 години не стигат

автор:Аида Паникян

visibility 335

/ брой: 127

Антибългаризъм

visibility 285

/ брой: 127

Игри на мита

автор:Таня Глухчева

visibility 281

/ брой: 127

Гаранция за европейското ни настояще и бъдеще

автор:Дума

visibility 335

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ