18 Септември 2025четвъртък13:03 ч.

Гладиаторско меле

/ брой: 174

visibility 290

Емил Йотовски

Войната по пътищата не е война, защото войната има цел. Обикновено икономическа изгода. Гладиаторското меле, което ние снизходително наричаме „война по пътищата“, е на ниво инстинкт за доминиране. По-големият убива по-малкия. По-бързият изяжда по-бавния. После набива спирачки пред него, за да го побърква. Не го вижда на пешеходната пътека, защото през скъпите затъмнени стъкла се вижда избирателно. Не знаехте ли? Защото нямате такива. Не се дава мигач, защото е под достойнството на голямата дебела акула, караща голямата дебела кола.
Това се случва всеки ден, но за това не се говори. Говори се, когато няколко коли станат на компот благодарение на някой хомо хибрид с нарушен инстинкт за самосъхранение.
Как да дисциплинираш тези, които не подлежат на дисциплиниране? С пари не става. Вече се очертава устойчива тенденция идиотите не да се притесняват, а да се хвалят с глобите си. Вече се носят легенди за най-личните идиоти и, ще ме прощавате, бъдещи убийци. Десет бона от глоби направил за седмица. Пилил гуми на околовръстното с 250... Бе, направо с триста. Ченгетата го гледат глупаво. С други думи – богаташ. Богат и брутален. Не му се изпречвай на пътя. Има пари – над закона е.
Полицаите подлизурстват около него. Пазят правата му. И неправата му също пазят. Като го хванат пиян, го ескортират до тях. Срещу пари, разбира се. Защото сме пазарно общество и услугите струват пари. Дори и незаконните.
Когато стане сакатлък, името му не се споменава. Говори се за жълта луксозна кола или черна луксозна кола. Въобще, луксът и нещастията вървят ръка за ръка по пътищата. Имена и марки не се споменават. Какво по-хубаво доказателство за божествения произход на идиота, щом името му не бива да се споменава напразно.
За цялата най-нова история на организацията на пътното движение има един силно положителен пример и това са колчетата на Кресненското дефиле. Те намалиха катастрофите до нула. От най-опасния път до нула. Това дава отговор на въпроса на какво реагира идиотът, наречен участник в автомобилното движение. Той реагира на колчета, на бетон и на желязо. На удар в стена. На спукани гуми. На счупена ръка, ама неговата. Но не реагира на напомняне, на предупреждения и на знаци. На боядисан асфалт също.

Фейсбук

Язовирите са 59% пълни, но загубите по мрежата стигат до 90%

автор:Дума

visibility 340

/ брой: 174

Увеличават месечната докторантска стипендия

автор:Дума

visibility 286

/ брой: 174

Кметът на Огняново нападнат и бит от хотелиер

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 174

526 училища ще имат статут на иновативни през 2025/2026 г.

автор:Дума

visibility 383

/ брой: 174

КЗК с нови правомощия

автор:Дума

visibility 297

/ брой: 174

Сиренето у нас е с 26% по-скъпо от средната европейска цена

автор:Дума

visibility 342

/ брой: 174

ДФЗ засече двойно декларирани 7420 декара

автор:Дума

visibility 284

/ брой: 174

По-евтино на море в Гърция през септември

автор:Дума

visibility 313

/ брой: 174

София също блокира санкции срещу Израел

автор:Дума

visibility 337

/ брой: 174

В Белгия се "изпират" 16 млрд. евро годишно

автор:Дума

visibility 317

/ брой: 174

Протести в Словакия срещу Роберт Фицо

автор:Дума

visibility 296

/ брой: 174

Накратко

автор:Дума

visibility 253

/ брой: 174

Парламентарна поезия

автор:Александър Симов

visibility 282

/ брой: 174

Правителството върши своята работа и резултатите вече са видими

автор:Дума

visibility 312

/ брой: 174

Пътят на забравата

автор:Евгений Белий

visibility 306

/ брой: 174

Гладиаторско меле

visibility 286

/ брой: 174

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ