23 Юли 2025сряда22:23 ч.

Няколко думи

Оплетоха конците

/ брой: 188

автор:Евгени Гаврилов

visibility 4484

Политическият тюрлюгювеч, който в момента държи конците на властта, пак ги оплете. Цяло лято управляващите се напъваха да спрат всичко руско, което можеше да дойде по Черно море. Национализираха пристанището в Росенец. Тръгнаха да спират възможността "Лукойл Нефтохим" да преработва руски петрол по-рано от времето, което Брюксел ни разреши - 2025 г. т.нар. дерогация.
Защото така, според болното съзнание на умнокрасивите депутати, щял да се ограничи инструментариумът на Путин да оказва влияние върху обществените и политически процеси в страната ни. Оставяме настрана факта, че от началото на войната опашките пред пафинерията в Бургас са от украински, а не от руски бензиновози. Освен това "Лукойл" използвал дерогацията да трупа печалби, вместо разликата в цените (общо над 4 млрд. лв.) да влезе в българския бюджет. Премахването й нямало да окаже съществено влияние върху цените на горивата. А и УНефтохимФ имал технологична възможност да преработва сортове суров петрол, внесен от различни от Русия източници, както го е правил в миналото. Най-активни бяха депутатът от ГЕРБ Делян Добрев и колегата му от ДБ Ивайло Мирчев. И изведнъж, на заседанието на парламентарната икономическа комисия, мнозинството обърна палачинката.
Докато депутатите обсъждаха за пореден път темата, министърът на икономиката Богдан Богданов коментираше пред журналисти, че при този кратък срок има риск от сътресения на българския пазар - вдигане на цените на горивата и създаване на недостиг. Все неща, които левицата непрекъснато повтаряше. Изплашени от ситуацията, депутатите решиха дерогацията да остане остане още една година.
За сведение на властниците, ако дерогацията беше отменена толкова рано и местната рафинерия няма време да диверсифицира доставките поради сериозните логистични предизвикателства да достави суров петрол в Черно море през Босфора, целият й производствен цикъл можеше да бъде застрашен. Експерти твърдят, че това не само може безконтролно да надуе цената на дизела, но дори да доведе до временен недостиг. Просто няма алтернативни източници на горива на цена, която местните жители могат да си позволят.
Липсват и подходящи транспортни връзки, които да задоволят местния пазар с доставки на гориво от други производители в региона. Достатъчно е да се каже, че на пазара на горива на Балканите ще настъпи бъркотия. Северна Македония ще бъде засегната най-много, тъй като се снабдява с горива основно от България. Освен това българските резерви не са на нужните нива, а значително по-ниски - между 70 и 50% от регулаторните прагове за 90-дневни запаси. С други думи, недостигът е реална заплаха, въпреки привидното изобилие на дизел в момента. Иначе безобразията, които прави тюрлюгювечът, най-добре се виждат по цените на бензиноколонките.


Замразяват цените до края на 2026 г.

автор:Дума

visibility 536

/ брой: 134

България с най-нисък дълг спрямо БВП в ЕС

автор:Дума

visibility 493

/ брой: 134

Телефонни измамници искат пари от името на БНБ

автор:Дума

visibility 525

/ брой: 134

В Гърция: Строг контрол върху таксите за банкомати

автор:Дума

visibility 519

/ брой: 134

Мицкоски предлага пет потребителски кошници

автор:Дума

visibility 518

/ брой: 134

28 страни осъдиха Израел за избиванията в Газа

автор:Дума

visibility 538

/ брой: 134

Накратко

автор:Дума

visibility 529

/ брой: 134

Истинската заплаха

автор:Александър Симов

visibility 553

/ брой: 134

Когато камбаните замлъкнат

автор:Камелия Базова

visibility 550

/ брой: 134

Ботев и Вапцаров

visibility 532

/ брой: 134

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ