07 Декември 2025неделя19:10 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Снимка БТА

Сензори в асфалта ще контролират теглото на камионите

/ брой: 192

автор:Дума

visibility 24071

Новата функционалност на тол системата за претегляне в движение на пътни превозни средства с допустима максимална маса над 3,5 тона започва да работи от 15 октомври. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов, който заедно с началника на Националното тол управление проф. Олег Асенов провери готовността на системата за прилагане на функцията.
По думите на министър Иванов един от основните ангажименти на настоящия кабинет е бил именно това - да въведе пълната функционалност на тол системата, като един от основните проблеми, забелязан през годините, е претоварването на камионите.
Той обясни, че нарушенията ще се отчитат от съществуващите, вградени в асфалта, сензори за тегло, заедно с което превозните средства ще бъдат и заснемани в реално време. Към нарушителя ще бъде изпращана покана за плащане на доброволна компенсаторна такса в 14-дневен срок, в противен случай следват по-тежки наказания.
Министър Иванов подчерта, че претоварването е един от основните проблеми за амортизацията на републиканската пътна мрежа и води до необходимост от по-чести ремонти.
Към момента има сертифицирани десет рамки, които са оборудвани с кантари. Целта, която сме си поставили, е те да станат 100 и да обхванат почти цялата страна, посочи регионалният министър. Той допълни, че претоварените превозни средства създават също и опасност от пътно-транспортни произшествия.
Иван Иванов отбеляза, че само в рамките на днешния ден, преди да започнат санкционирането, има 200 нарушения с претоварване.
Професор Олег Асенов заяви, че това е много важна реформа, която една или две държави в ЕС са постигнали – и като законодателна, и като свързана със сертифицирането на такъв тип инструмент за правоприлагане и отчитане. Той обясни, че десетте избрани локации са едни от най-натоварените. За всяка от тях се извършва процедура за калибриране, за която са поканили всички транспортни фирми да се включат, за да се запознае бранша с това, което предстои.
Асенов изрази надежда, че с този тип контрол ще се постигнат няколко основни цели – съхраняване на качеството на пътната инфраструктура, намаляване на пътните инциденти и поставяне на честни правила на играта в транспортния бранш.
По отношение на транзитния трафик Асенов обясни, че в рамките на един час след засичане на претоварен камион с чуждестранна регистрация информацията е подадена в тол системата, така че той да бъде спрян и санкциониран преди граничните пунктове.

60% от свинското на пазара е българско

автор:Дума

visibility 15847

/ брой: 229

Освободената шефка на пътната безопасност стана зам.-министър

автор:Дума

visibility 14963

/ брой: 229

Валутните резерви на БНБ са намалели с 3,1%

автор:Дума

visibility 14599

/ брой: 229

За новите реактори в "Козлодуй" трябват още терени

автор:Дума

visibility 14181

/ брой: 229

Путин: Ще вземем Донбас и Новорусия

автор:Дума

visibility 14034

/ брой: 229

65 000 семейства в Кипър ще получат коледни добавки

автор:Дума

visibility 15054

/ брой: 229

Си и Макрон обсъждат допълващи се ползи

автор:Дума

visibility 15228

/ брой: 229

Накратко

автор:Дума

visibility 11645

/ брой: 229

Какво след протестите

автор:Донка Михайлова

visibility 6807

/ брой: 229

Вън простаците от НС!

автор:Нешка Робева

visibility 11087

/ брой: 229

За БГеврозоната

visibility 8401

/ брой: 229

Поколенията и лъжите

автор:Александър Симов

visibility 7790

/ брой: 229

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ