26 Ноември 2025сряда16:18 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

40% готови да напуснат, ако трябва да се върнат в офиса

58% от българите работят предимно от вкъщи, показва проучване

/ брой: 185

автор:Дума

visibility 1383

64% от българските служители предпочитат да работят предимно от вкъщи (3-5 дни в седмицата), показва ново проучване на платформата кaderabotim.bg. То се нарича "Връщане към работа обратно в офиса" и е проведено паралелно сред 1207 български служители и 502 работодателя.
Според допитването към момента 58% от българите работят предимно от вкъщи, а 42% - предимно от офиса. Резултатите показват още, че над 39% от служителите биха си потърсили нова работа, ако работодателят им поиска да се върнат обратно в офиса. 34% биха разговаряли с останалите колеги и биха се опитали да убедят ръководството и отдела "Човешки ресурси" да променят решението си, а 26,5% биха се върнали в офиса, защото нямат друг избор.
Причините, поради които работещите българи предпочитат да упражняват професията си дистанционно, са, че са по-продуктивни (47%), могат да поемат допълнителни ангажименти - втора работа (12,8%), както и че могат да се грижат за семейството, децата и домакинството си, докато работят от вкъщи - 66,6%.
Едва 38% от анкетираните отговарят, че биха се съгласили да работят предимно от офиса (от 3 до 5 дни в седмицата). Причините да вземат това решение са по-добрата ефективност (43%), възможностите за повече социализация (41,8%), както и че такова е желанието на мениджмънта в компанията (31,5%).
Идеята служителите да работят от вкъщи се подкрепя от едва 11,5% от работодателите. 84% от тях търсят баланс между работата от вкъщи и в офиса, а едва 3,98% предпочитат връщането изцяло в офиса. Притесненията на мениджърите от дистанционната работа са свързани главно с качеството на комуникация между служителите (33%), поддържането им мотивирани (24%) и ефективността (20 на сто). Близо 8% от работодателите се притесняват, че се задава икономическа криза, по време на която екипът трябва да е сплотен, за да е ефективен, а служителите им не искат да се връщат в офиса. 30,88% са сериозно притеснени от тенденцията служителите вече да не искат да работят от офиса.

 


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

Всеки пети българин е застрашен от бедност

автор:Дума

visibility 983

/ брой: 222

Държавата може да купи "Лукойл Нефтохим" за 2 млрд. евро

автор:Дума

visibility 973

/ брой: 222

Получаваме първия нов влак от "Шкода" през януари

автор:Дума

visibility 1623

/ брой: 222

Депозитите на домакинствата скачат с 12 млрд. лева за година

автор:Дума

visibility 1050

/ брой: 222

На всеки 10 минути жена е убита от свой близък

автор:Дума

visibility 1436

/ брой: 222

Тръмп спря финансирането на Украйна

автор:Дума

visibility 794

/ брой: 222

За Турция Централна Азия е Туркистан

автор:Дума

visibility 581

/ брой: 222

Пекин и Вашингтон затоплят отношения

автор:Дума

visibility 1176

/ брой: 222

Жертва на пола си

автор:Таня Глухчева

visibility 1016

/ брой: 222

Четири поколения под покрива на фирмата

автор:Аида Ованес

visibility 704

/ брой: 222

Пир по време на чума

автор:Барбара Пейчинова

visibility 1220

/ брой: 222

Кампания за всяване на страх

visibility 996

/ брой: 222

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ