16 Ноември 2025неделя04:20 ч.

70% от хората не разпознават фалшивите стоки

/ брой: 209

автор:Дума

visibility 5439

Потребителите най-често купуват фалшиви стоки в резултат на действието на нелоялни търговски практики, фиктивни намаления и измами в социалните мрежи. Тези рискове се засилват в последните два месеца от годината, които преминават под знака на очакването на традиционните кампании за Черния петък, Коледа и Нова година. Коментарът е на Габриела Руменова, основател на онлайн платформата „Ние, потребителите“. Пред БНР тя оповести данни от глобални проучвания, според които близо 70% от хората не могат да различат оригиналите от репликите. А още по-тревожното е, че около 60% от анкетираните признават, че биха си купили съвсем съзнателно фалшива стока, ако тя е по-евтина. По официални данни най-често продаваните фалшиви продукти са дрехи и аксесоари, обувки, електронни устройства, хигиенни и козметични продукти, коментира Руменова. Според нея фалшивата стока се разпознава на първо място, по данните за търговеца и отзивите на потребителите за него. На следващо място е самият продукт. Фалшификатите най-често наподобяват по вид и силно се доближават до имената на оригиналните брандове, но има добавена буква или друг почти незабележим знак. Тези малки отлики би трябвало да ни подскажат за измамата. Цената е друг ориентир, но трябва да се има едно наум. Търговците са изобретателни и често си служат с трикове, например обявяване на кампании за намаления, уж по повод на разпродажби, годишнини, различни празници и др. Тогава посочват близка до реалната цена на оригиналната стока и обещават огромни отстъпки от порядъка на 80 или 90%. Това е много съмнително, защото рядко голям световен бранд би намалил толкова много цените си.

Кабинетът одобри бюджета за 2026 г.

автор:Дума

visibility 13701

/ брой: 214

Тежките ремонти на магистралите приключват

автор:Дума

visibility 12004

/ брой: 214

България с най-голям спад на производството

автор:Дума

visibility 11596

/ брой: 214

Не се презапасявайте с гориво

автор:Дума

visibility 11106

/ брой: 214

Планираният бюджет на ЕС е най-големият

автор:Дума

visibility 11954

/ брой: 214

Безредици в мигрантски център до България

автор:Дума

visibility 13241

/ брой: 214

Киев удари със своя далекобойна ракета

автор:Дума

visibility 12093

/ брой: 214

Накратко

автор:Дума

visibility 9920

/ брой: 214

Град като паркинг

автор:Александър Симов

visibility 8605

/ брой: 214

У нас все парите са важни

автор:Таня Глухчева

visibility 12351

/ брой: 214

Има правен вакуум за сградната инсталация при парното

visibility 12814

/ брой: 214

Казахстан - пример за традиция и отвореност към света

автор:Дума

visibility 11180

/ брой: 214

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ