9 фирми искат да рекламират завода за боклук
За популяризирането на несъществуващото предприятие в София са предвидени 1 млн. лв.
/ брой: 213
Девет фирми и сдружения искат да рекламират несъществуващия още завод за отпадъци на София. За популяризирането му са предвидени близо 1 млн. лв., като поръчката е разделена на три позиции, предаде Медиапул. Парите са осигурени от оперативна програма "Околна среда", чийто управляващ орган разреши за реклама да се ползват 0.4% от общата сума по проекта. Кампанията за популяризиране ще започне през 2013 г. и ще продължи до 2015 г. Срокът за избор на изпълнител е 15 февруари 2013 г., като цената е решаваща за избора на победител.
Най-много оферти - осем, са подадени за позицията за изработка на лого, слоган, мисия на проекта за завода за отпадъците на български и английски език. С предвидените по тази позиция 240 хил. лв. се планира още отпечатването на рекламните материали и визитки, изработка на филм за реализацията на проекта с възможност за избор на субтитри на български, английски, френски, немски. Отделно е планирано да бъдат излъчени по национална телевизия 3 междинни и 1 окончателен филм за построяването на завода-мечта на трети столичен кмет. Ще бъде изграден и информационен център, в който гражданите да се информират за хода на градежа.
В надпреварата участват "Д енд Д рекламна агенция, проучване и връзки с обществеността" на Диана Дамянова, АПРА на Томислав Цолов и Любомир Аламанов, "Бранд Ню Айдиъс", която е собственост на "Бългерия он еър" на групата ТИМ. Участват още управляваната от Десислава Паунска "Прима", "Ламбаджиев Стандрат" и "БИК - Българска издателска къща" - представлявана от Анета Желязкова.
Предложения подадоха и две обединения. Едното е "За информираност и комуникации", в което влизат "ПаблиКом" на Ирина Кънева и "Клаянтикс" на Златизар Златев. Другото е на дружеството, регистрирано по Закона за задълженията и договорите, "Блиц адвартайзинг", което се ръководи от Александър Тошев. При отварянето на офертите не беше представен договор за учредяване на самото дружество и не стана ясно кои фирми влизат в него.
Три предложения бяха подадени по втора позиция на поръчката за образователни кампании за младите да събират разделно отпадъците. Прогнозната стойност е 300 хил. лв. Оферти подадоха "Ди енд Ди", "Прима" и "Дукони интернешънъл", управлявана от Емил Георгиев. Прогнозната стойност на тази част от поръчката е 300 хил. лв. Те са предвидени за разработване на образователна програма за опазване на околната среда. Ще се правят семинари и събития за деца и ученици. Ще бъдат изработени и три обучителни филма, като всеки един ще е насочен към определена възрастова група, а времетраенето им ще е до 15-20 минути.
Най-много - 420 хил. лв. - са предвидени за кампании за популяризиране на разделното събиране за отпадъци по третия лот на поръчката, макар в цели квартали на София да липсват такива системи за отделяне на сметта. По него бяха подадени четири оферти. Те са на АПРА, "Прима", консорциум "За информираност и публикации" и "Блиц адвъртайзинг". Бъдещият изпълнител ще трябва да направи кампании по "почистване и опазване на околната среда" от типа "да почистим София за един ден", каквито имаше за цяла България.