01 Април 2020сряда18:34 ч.

ново:

#ОСТАНЕТЕ СИ ВКЪЩИ #ОТГОВОРНИ ЗАЕДНО #ОСТАНЕТЕ СИ ВКЪЩИ #ОТГОВОРНИ ЗАЕДНО

Регионалният министър Петя Аврамова заяви, че са възможни компромиси на пътната мрежа, обхваната от тол системата

Предизборно отлагат тол системата

След заплаха за протести властта започва да събира такси за камионите след местните избори

/ брой: 93

автор:Дума

visibility 1263

След заплахи от транспортния бранш за протести предизборно ГЕРБ отложиха започването на тестовете за тол системата. Това стана ясно вчера след среща на бранша при премиера Бойко Борисов с участието и на регионалния министър Петя Аврамова, на заместника й, отговорен за въвеждането на тол системата, Николай Нанков и на министъра на финансите Владислав Горанов. Реалното тестване на тол системата ще започне от 16 август. За период от три месеца обаче от транспортните средства няма да бъдат събирани такси. Евентуално от 16 ноември платеното преминаване за автомобилите над 3,5 тона трябва да заработи изцяло. Така най-рано от ноември след местните избори ще започне да се плаща за изминато разстояние от тировете.

Към момента няма постигната договореност за обхвата на платените пътища и тарифите. Преговорите по тези въпроси ще продължат. Окончателният размер на таксите ще бъде определен, след като бъде измерен реалният трафик на тирове над 3,5 тона след 3 месеца тестов период, съобщи Магдалена Милтенова от Конфедерацията на автобусните превозвачи. Регионалният министър Петя Аврамова заяви, че са възможни компромиси на пътната мрежа, обхваната от тол системата. В края на месеца МРРБ ще свика консултативен съвет, на който да се обсъдят и новите предложения. В бъдещите разговори ще коментираме всеки един път. Мрежата ни в България е различна, ще представим карта на пътищата с нулева ставка от общо 10 800 км, посочи Аврамова.

Всички сме "за" въвеждането на тол системата, каза Аврамова след срещата. По думите й държавата и бизнесът се обединили от 16 август да започнат тестове в реално време. По предложение на бранша фирмите сами ще монтират бордови устройства на всичките си автомобили, за да се видят реалното движение, изминатите километри и трафикът, както и колко е транзитът. Това ще става без заплащане на тол такси. "От 16 август трябва да събираме тол такси, ще се наложи промяна в закона. Окончателният размер на таксите ще се вземе като решение след това", допълни Аврамова. По думите й до ноември трябва да са приключили всички тестове и системата да бъде въведена в експлоатация.

"Медиапул" огласи, че в съобщение до сайта от новия национален доставчик за събиране на пътни такси "Телетол" са обявили намерения да разбият монопола при продажбата на електронни винетки и да отворят системата за всеки, който иска да ги продава. Николай Нанков съобщи, че трета компания е кандидатствала за национален доставчик на услугата за събиране на пътни такси у нас.

Липсата на публичност при избора на доставчик стана повод за множество спекулации. За първия доставчик на услугата - "Интелигентни Трафик Системи" ЕАД, се разбра покрай хаоса с продажбата на електронни винетки в началото на годината. Вторият доставчик - "Телетол", пък бе обявен в кратко съобщение на Националното тол управление. Договорът с новия доставчик е подписан с АПИ на 14 май, но ще влезе в сила при доказване на функционална и оперативна съвместимост.

КЕВР утвърди цената на газа: по-ниска с 42%

автор:Дума

visibility 36

7,8 млрд. лв. нов дълг и дефицит от 3,5 млрд. лв.

автор:Дума

visibility 307

/ брой: 62

Коронакризата обхвана 63 предприятия

автор:Дума

visibility 261

/ брой: 62

Между 15-16 лв. за килограм агнешко по Великден

автор:Дума

visibility 213

/ брой: 62

Поуките от 100 години социалистическо строителство

visibility 553

/ брой: 62

Не ви вярваме!

автор:Ина Михайлова

visibility 1300

/ брой: 62

Глобална или национална Европа?

автор:Николай Шопов

visibility 215

/ брой: 62

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ