26 Април 2024петък12:10 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Аудимера

/ брой: 182

автор:Дума

visibility 1830

"Нов клас на петврато купе, духът на Audi 100 Coupe S от 1969-а година"... Това бе лайтмотивът на презентацията на новия спортен модел Audi A5 Sportback, всъщност хечбек варианта на А4, а сега от Инголщад повторят същото, лансирайки хечбека A7 Sportback, развит върху платформата на идващата "шестица".
Концепт-карът Sportback (тогава още без приставката А7) беше показан на миналогодишния автосалон в Детройт. Серийният хечбек има други фарове, въздухозаборници и радиаторна решетка, но общото впечатление от автомобила не е по-малко ярко от това на концепта. Нисък силует, наклонен покрив, мощни арки на калниците - пътен автохищник!
Независимо от обясненията в облика на новата кола отчетливо "надниква" Porsche Panamera, с което A7 Sportback практически съвпада по габарити. Дължината от 4970 мм е еднаква, а ширината (1911 мм срещу 1931 у Porsche), височината (1420 мм против 1418 мм) и междуосието (2914 мм - 2920 мм) се различават с броени милиметри.
A7 Sportback отвътре е с нетипично ярък дизайн за немски автомобил. Съединяващата предните врати дъга го сродява с флагмана седан А8, но смелата дървена "вълна" откъм пътника на предния панел и преходът на обърнатата към водача централна конзола в тунела са оригинални. Както A5, така и А7 Sportback е строго четириместен автомобил - отзад има само два колана. Базовите предни кресла се регулират в десет посоки, тези на топварианта в два пъти повече, могат да се оборудват и с функции за масаж и вентилиране.
Първоначално A7 Sportback ще се оборудва по избор на купувача с един от четирите шестцилиндрови варианта - бензиновите 2.8 FSI (204 к.с.) и 3.0 TFSI (300 к.с.) и дизелът 3.0 TDI във версии на мощност 204 и 245 к.с.. Предавателните кутии са само автоматици, при единствено възможната модификация с предно предаване - с двигател 3.0 TDI (204 к.с.), задвижването е с вариатор, а останалите, всичките куатро, са оборудвани с "преселективен робот" - S-tronic със седем степени. За доплащане ще са на разположение още пневмоокачване и два варианта на спортно пружинно окачване.
С двигателя 300 коня бензин A7 Sportback се ускорява от 0 до 100 за 5,6 сек. - едва две десети по-бавно от Panamera S с мощност 400 к.с. Дизеловата Аудимера удивлява не само с динамичността си - 6,5 сек. от нула до сто, а и с разхода си на гориво - само 6 л нафта при движение в смесен цикъл.
Куатрото е като при купето RS5 - вместо торсен диференциал е използван нов диференциал с повишено триене и частична блокировка за сметка на притискането на пакет фрикциони. В нормални условия въртящият момент се разпределя на двете оси в съотношение 40:60, максимумът за момент на задната ос е 85%, а за предната 70%.
Докато при А6 от алуминий са предният капак и калници, то у A7 към тях от този материал са направени вратите, капакът на багажника, опорите на предните стойки и редица скрити елементи. Така купето е с 15 кг по-леко от стоманеното. При сгъването на задните седалки обемът на багажника нараства от 535 до 1390 литра. Спойлерът в капака на багажника автоматически се вдига при скорост 120 км/ч и при 80 км/ч се прибира обратно.
Има и доста други новости - електромеханичен усилвател на волана, като при големите аудита, който намалява усилието си с нарастването на скоростта и напълно изключва на правите. Електромеханиката следи и за пътната маркировка и подпомага паркинг-асистента - A7 Sportback може само да се паркира напречно и надлъжно. 
Продажбите на колата в Европа стартират през октомври, като в Германия A7 Sportback ще е с 13-17% по-скъп от А6 - например за A7 Sportback 2.8 FSI (204 к.с.) ще искат 51 650 евро против 44 950 евро за A6 2.8 FSI (220 к.с.).

13 зърнари са взели 52 млн. лв. субсидии

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 80

Войната в Украйна удвои приходите на ВМЗ-Сопот

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 80

Хващат най-много негодни банкноти от 10 лева

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 80

ВМРО-ДПМНЕ води на първия тур

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 80

Расте напрежението между САЩ и Китай

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 80

Педро Санчес подава оставка?

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 80

Накратко

автор:Дума

visibility 0

/ брой: 80

По български

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1

/ брой: 80

15 сергии

автор:Таня Глухчева

visibility 0

/ брой: 80

Хем най-бедни, хем богаташи...

visibility 0

/ брой: 80

Абсурдът "Боташ"

автор:Румен Овчаров

visibility 0

/ брой: 80

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ