Авторите на "Градим България" спечелили поръчка за 3 млн. лв.
В консорциума, който ще рекламира националния туристически портал, е и фирма на съпруга на председателя на ЦИК Красимира Медарова
/ брой: 26
Авторите на предизборния слоган на управляващата партия ГЕРБ "Градим България" Боримир Борисов и Борислав Велков заедно с "Айсиджен корпорейшън" са спечелили поръчка за близо 3 млн. лв. за реклама на националния туристически портал www.bulgariatravel.org в интернет в продължение на четири месеца, съобщи Mediapool.
Средствата са от оперативна програма "Регионално развитие" по договора за създаването на мултимедиен каталог на туристическите обекти и електронен маркетинг на дестинация България за 6.4 млн. лв. От тях към момента са усвоени 1.8 млн. лв., като по-голямата част от парите отидоха основно за доизграждането на националния туристически сайт от "България Травъл 2010". В обединението влизат три фирми, сред които и "Сиенсис", управлявана от Николай Медаров, съпруг на председателката на ЦИК Красимира Медарова.
Няма връзка между изборите и спечелването на поръчката, казва Борислав Великов пред Mediapool. Той уточнява, че от ГЕРБ са им платили 30 хил. лв. по договор за реклама за изборите през октомври, а тази поръчка е спечелена в края на 2011 г. Договорът е сключен с "Ембиънт медия пул", която е собственост на Борисов и Велков. В същото време в консорциума, спечелил поръчката за реклама на туристическия портал, участва друга тяхна фирма "Ню Бранд Тим".
Освен в създаването на изборния слоган Борисов и Велков са автори и на предизборната картичка на президента Росен Плевнелиев с баркод (QR код), чрез който с помощта на смартфон можеше да се научи в движение всичко за хода на кампанията. Плевнелиев е първият политик, избрал новия тип реклама. "Ембиънт медия груп" е участвала още в изработването на рекламни билбордове, плакати и листовки по време на предизборната кампания на ГЕРБ.
Другият партньор в консорциума "Айсиджен корпорейшън" и друг път е печелил обществени поръчки по проекти, изпълнявани с европейски средства. Компанията е правила е-управление на общините Рудозем, Стамболово, Полски Тръмбеш и Бобов дол, както и на областната администрация във Варна, показва системата за управление на еврофондовете ИСУН.
Обществената поръчка за реклама на туристическия портал в интернет е обявена два месеца преди изборите - на 31 август 2011 г. Пет са подадените оферти, които са отворени на 27 септември 2011 г. Консорциумът "Медиа Контактс Айсиджен" печели с качество на техническо предложение за изпълнение на поръчката, което има най-голяма тежест за избора на победител - 70%. Договорът е сключен с цена от 2.68 млн. лв. на 16 декември 2011 г., като сумата е с 200 хил. по-малка от прогнозната. Срокът за изпълнение на поръчката е четири месеца.
От Министерството на икономиката все още не са отговорили на запитване на Mediapool кои са били другите участници в търга и дали техните оферти са достигнали до последната фаза на конкурса - отваряне на ценовите предложения.