14 Юни 2024петък03:32 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Автосалонът в Пекин 2012 - по партийната линия!

/ брой: 110

автор:Дума

visibility 1282

Няма по-различна страна в света от Китай. Ключовата роля в живота в  Поднебесната империя има само една-единствена инстанция - Комунистическата партия на Китай (КПК), която решава как и накъде да се развива държавата. Интересното е, че американците и западните европейци, които треска ги тресе, когато чуят думата комунизъм, се избиват да инвестират и продават в страната с многомилиардно население /разбирай купувачи/.
Автомобилостроенето в Китай също е под сериозен контрол от страна на КПК. Партията, след раздялата със съветската техника, разпореди да се направят собствени модели, и ако може, да започнат да се изнасят навън. Не се получи, и разбирайки изостаналостта си в жанра, партократите се осмелиха да отворят страната, да поканят чужденците, и ги заставиха да създават съвместни предприятия, получавайки техните технологии и изграждайки заводи по последната дума на техниката. Така всеки глобален автопроизводител, ако иска достъп до огромния китайски автопазар, трябва да има джойнт-венчър с различен китайски автопроизводител. Имат ги и Citroen, и Volkswagen, и  Mercedes, пък и всички останали...
Китай е страна на контрастите - там едва 5% от населението може да си позволи купуването на личен автомобил. Но това, според статистиката, са ни повече, ни по-малко от близо 80 милиона души. Там има чисто "генетичен глад" за автомобили, сред който се откроява, особено в големите градове, стремежът към очеваден разкош и премиум модели.



Затова плътна тълпа беше облепила на автосалона в Пекин новия кросовър на Lamborghini - Urus. Създаденият от италианските дизайнери концепт е много интересен, колата е балансирана, хармонична и с определено егоистично-индивидуален характер, запазваща чертите на класическите суперколи на марката. В конструкцията на купето са използвани карбон, алуминий и магнезиеви сплави. Дължината е 4,99 м, ширината 1,99 м, а височината 1,66 м. Платформата на серийния вариант ще е същата като при Audi Q7, Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg и идващия нов SUV на Bentley. Естествено Urus е със задвижване на четирите колела, а моторът е с мощност от 600 к.с.
Но не това е колата, която определя вида на салона - основата му е в многобройните предложени китайски автомобили. След тях по важност се нареждат моделите, направени съвместно с чуждите производители, и едва на трето място идват вносните модели на световните концерни, построени или преправени специално за Китай.
Китайската фирма Hongqi /Червено знаме - кит./ е подразделение на концерна FAW, предлагащо "идеологически" продължения на съветските лимузини ЗИЛ. На щанда гордо се пъчеше лимузината L7, интересен "мелез" между съветската Чайка и британския Ролс-Ройс. Hongqi L7, както и съветските ЗИЛ-ове, е недостъпен за редовите пролетарии и го няма в свободна продажба. В основата на "членовоза" лежи шасито на всъдехода Toyota Land Cruiser, а дължината му е над 6 метра, ширината над два. Председателят на КПК Ху Цзинтао се вози на още по-голям вариант - Hongqi HQE.
Най-ярка илюстрация на втората тенденция - джойнт-венчърите, е електрическият концепт Denza, плод на алианса на немския Daimler и китайския BYD. Пред премиерата немците обясниха, че става дума за нова марка Denza, която ще прави само електрически транспортни средства и намекнаха, че не само те, а и китайците започват да се замислят по екологичните проблеми. Това не бива да учудва, особено като се има предвид "чистотата" на въздуха в 27-милионната китайска столица с нейните вече 5-6 милиона автомобила. Концептуалният електромобил Denza е построен върху платформата на предишното поколение на Mercedes B-class. Акумулаторният блок и електрическата част на колата са китайски на BYD, който не без основание се рекламира и като най-големият и добър производител на електрически батерии от всякакъв размер.
Примерите за третата разновидност на предлагани автомобили бяха доста на автосалона. Nissan показа бюджетния си модел Sylphy, който ще се появи при китайските дилъри през лятото, а през 2014-а Nissan смята да покрие с него повечето от страните на третия свят под различни имена. Volkswagen пък възражда за Поднебесната империя позабравени в Европа модели - Passat В5, Jetta и Bora като неизвестните извън Китай Magotan, Sagitar, Lavida. Моторите са бензинови, атмосферни, четирицилиндрови - 1,6 и 2,0 литра, както и  турбото 1.4 TSI, но същината на Lavida не може да се скрие - това си е VW Bora/Jetta стар образец.
Друга важна особеност на китайския пазар са колите с удължено междуосие. В  Европа удължаването се предлага само при представителните седани от F-клас, като Audi A8, BMW 7-а серия, Mercedes-Benz S-класа и Lexus LS. В Китай в тази роля виждаме още Audi A6, BMW 5-а серия и Mercedes-Benz E-клас, като последната кола е изключително и само китайско производство. Специално за Китай BMW добави удължен вариант с 11 см дори на новата си "тройка", която ще се прави в същия завод в Шенян, където и BMW 5 Longbase. В Пекин представиха и удължена със 150 мм версия на Infiniti M.
В Пекин видяхме и доста интересни концепти. Доста впечатляващи бяха френските - на Citroen  Numero 9, а на Peugeot - Urban Crossover Concept.
 

Собственици на празни жилища ще плащат такса водомер

автор:Дума

visibility 313

/ брой: 110

Ограничават броя на изпитите за шофьорска книжка

автор:Дума

visibility 308

/ брой: 110

40 лв. за нощувка в къмпинг

автор:Дума

visibility 275

/ брой: 110

"Булгаргаз" не успя да продаде газов капацитет

автор:Дума

visibility 249

/ брой: 110

Крайнодесни и леви бойкотираха Зеленски

автор:Дума

visibility 307

/ брой: 110

Германия е близо до задължителната казарма

автор:Дума

visibility 321

/ брой: 110

В Испания влезе в сила законът за амнистията

автор:Дума

visibility 304

/ брой: 110

Накратко

автор:Дума

visibility 267

/ брой: 110

Няма спасение

автор:Мая Йовановска

visibility 309

/ брой: 110

За децата ни

автор:Аида Паникян

visibility 299

/ брой: 110

Компрометираните "европейски идеи"*

visibility 248

/ брой: 110

Фалитът на КТБ - десет години по-късно

автор:Дума

visibility 290

/ брой: 110

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ