"Български пощи" предупреждават за фалшиви съобщения
/ брой: 37
През този месец са се увеличили фалшивите съобщения от името на "Български пощи", предупреждават от държавното дружество. Оттам напомнят, че се разпращат фалшиви електронни съобщения и SMS-и от името и/или с логото на дружеството, понякога под формата на анкети или игри, в които се обявява, че получателят ще получи "награда" мобилен телефон, като за целта трябва да потвърди участие, предоставяйки лични данни (електронен адрес, данни от дебитна или кредитна карти и др.) и да заплати такса.
Във фалшивите съобщения пише, че клиентът има пратка, като понякога се посочва произволен номер и искане да се заплати определена сума за нейното получаване, освобождаване от митница, коригиране на адрес, пренасочване на пратка поради отсъстващ получател и др. Във всички фалшиви имейли се изисква получателят да предостави данни от банкова карта или копие на документ за самоличност, снимка и др. Съобщенията се изпращат на английски или български език. В някои от случаите като подател на имейлите и SMS-ите се копира името на "Български пощи" и електронния информационен адрес на дружеството info@bgpost.bg, който е предназначен само за получаване на имейли. "Български пощи" не изпраща имейли от адрес info@bgpost.bg.
Компанията не изпраща тези съобщения, не провежда анкети, лотарии с недоставени стоки или игри, не раздава награди, не изисква по имейл или SMS заплащане on-line на такси за доставка или освобождаване от митница и при никакви поводи не изисква лични данни от дебитна или кредитна карта за доставката.
Дължими суми към "Български пощи" и държавни вземания се заплащат в съответната пощенска станция при доставката на пратката. Документ за самоличност се предоставя на място в пощенските станции при извършване на услугите, уточняват от дружеството.