21 Ноември 2025петък15:29 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

БДЖ попадна в челото на европейска жп класация

/ брой: 237

автор:Дума

visibility 4781

Българската БДЖ, португалската държавна железопътна компания CP, гръцката Hellenic Trains, шведската SJ и италианските оператори Italo и Trenitalia получиха най-високи оценки за достъпност в класация на Европейската федерация за транспорт и околна среда.
Критериите в тази категория са специални тарифи, като отстъпки за семейства и определени възрастови групи, които могат да направят железопътния транспорт по-достъпен.
За най-добра железопътна компания в Европа бе определена италианската Trenitalia. Класацията включва 27 компании, оценени по различни критерии като цена и надеждност. На последно място е Eurostar, съобщи Франс прес, цитирана от БТА.
Влакът "е гръбнакът на мобилността в по-голямата част от страните в Европа, който обаче често е критикуван заради слабости", каза Виктор Тевне, координатор по въпросите на жп транспорта в мозъчния тръст.
Европейската федерация за транспорт и околна среда иска с това проучване да предложи рамка за цялостно сравнение, която да вдъхнови компании да следват добрите практики, да постигнат напредък, както и да насърчи страните да въведат по-благоприятни регулации за железопътния транспорт.
За да се направи оценка на компаниите по отношение на маршрутите на къси и дълги разстояния, които предлагат, се използва серия от осем критерия, най-важният сред които е цената. Надеждността, наличните програми за намаления, политиките за компенсиране, впечатленията на пътниците и наличието на нощни влакове или места за велосипеди също се вземат предвид.
С най-добър рейтинг, според тези критерии, е италианската Trenitalia, която предлага едно от най-добрите съотношения качество - цена на континента, според неправителствената организация. Тя се отличава в почти всички категории с изключение на предлагането на велосипеди. След нея се нареждат Швейцарските федерални железници SBB и RegioJet, която е оператор на влаковете в Чехия и съседни страни.
Австрийските федерални железници се нареждат на четвърто място, а френският жп оператор SNCF - на пето.
В долния край на класацията са Ouigo, нискотарифният филиал на SNCF, който въпреки крайно конкурентните цени губи точки заради липсата на намаления и недобра надеждност, гръцкият жп оператор Hellenic Train и Eurostar, най-скъпата железопътна компания, която се нарежда на последното 27-о място. Неправителствената организация подчертава, че нейните цени, които са двойно по-високи от средноевропейските, не гарантират качеството на предлаганите услуги.

Държавата си търси пълните такси за летище София

автор:Дума

visibility 533

/ брой: 219

Предлагат нови правила при продажба и регистрация на кола

автор:Дума

visibility 525

/ брой: 219

Отлагат с 6 месеца по-високите такси на БАБХ

автор:Дума

visibility 543

/ брой: 219

Европа прие на нож плана за Украйна

автор:Дума

visibility 515

/ брой: 219

Румъния е удвоила вноса от Русия

автор:Дума

visibility 516

/ брой: 219

България вече страда от климатичните промени

автор:Дума

visibility 509

/ брой: 219

Откриха Паметник на Васил Левски в Италия

автор:Дума

visibility 554

/ брой: 219

Великият

автор:Александър Симов

visibility 488

/ брой: 219

Квалификациите за Мондиал 2026

автор:Дума

visibility 559

/ брой: 219

Молекулна политика

автор:Юри Михалков

visibility 530

/ брой: 219

Капитулация за Киев и безпрецедентен контрол за Русия

автор:Дума

visibility 513

/ брой: 219

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ