12 Април 2024петък14:36 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

"БДЖ-Товарни превози" отчита над 8,7 млн. лв. загуба

/ брой: 41

автор:Дума

visibility 3940

„БДЖ-Товарни превози“ е на загуба от над 8,7 млн. лв. за 2023 г. заради намалени приходи от превоз на товари с 14% спрямо миналата година, както и заради по-малка държавна компенсация на цените на енергията, но и заради по-големите инфраструктурни такси. Това сочат предварителните данни за финансовите резултати на дружеството, представени от транспортния министър Георги Гвоздейков в отговор на питане.
Като мотиви за по-малките превозени обеми министърът посочва намаленото промишлено производство в национален и европейски мащаб, пандемията, икономическата обстановка заради войната в Украйна, както и енергийната криза. Освен това се цитира и инфлацията в ценообразуването на основни суровини и услуги.
Само година по-рано – през 2022 г. – „Товарни превози“ бе на печалба в размер на малко над 12.9 млн. лв. Дружеството е на загуба и през 2021 г., като тогава тя е в размер на малко над 7 млн. лв. Тези спадове и върхове се дължат на увеличение на базовата цена на услугата, на компенсиране увеличението на цената на тока, чрез финансиране от държавата и намалени инфраструктурни такси за 2022 с 50%“.
От представената информация става ясно, че дружеството е щяло да е на загуба и през 2022 г., ако не бяха държавните компенсации за енергия и намалените инфраструктурни такси.

Техническият преглед удари 100 лева

автор:Дума

visibility 213

/ брой: 70

Унищожават българските левове след приемане на еврото

автор:Дума

visibility 227

/ брой: 70

Птичи грип във ферма с кокошки-носачки в Хасково

автор:Дума

visibility 223

/ брой: 70

България втора в ЕС по поскъпване на жилищата

автор:Дума

visibility 210

/ брой: 70

Свалят обвиненията срещу Джулиан Асанж?

автор:Дума

visibility 246

/ брой: 70

В Германия правописът вече не е важен

автор:Дума

visibility 237

/ брой: 70

Левицата в Скопие с антибългарска кампания

автор:Дума

visibility 234

/ брой: 70

Накратко

автор:Дума

visibility 177

/ брой: 70

Някога и сега

автор:Валентин Георгиев

visibility 194

/ брой: 70

Страната на евро пуделите

visibility 185

/ брой: 70

ВъзмОтително

автор:Таня Глухчева

visibility 186

/ брой: 70

Аферата "Боташ"

автор:Дума

visibility 191

/ брой: 70

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ