23 Юли 2025сряда15:45 ч.

Бизнесът не иска да дава практика на учениците

/ брой: 189

автор:Дума

visibility 750

Дуалното образование има положителен ефект върху развитието на професионалното образование у нас, но намирането на достатъчно заинтересовани фирми за формиране на дуална паралелка е най-голямата трудност, пред която са изправени директорите. Това показва проучване на "Галъп интернешънъл" сред 600 фирми и 190 професионални гимназии, част от които са участвали в проекта "Домино" за въвеждане на дуалното образование в България.

44% от представителите на училища посочват като основен проблема с привличането на фирми. Въпреки това 61% от фирмите и 84% от школата по проекта "Домино" оценяват взаимодействието между училища и бизнес като много добро. В същото време една трета от представителите на бизнеса извън проекта не са склонни да освободят няколко свои работници, за да участва в разработването на нови учебни програми.

Сред основните трудности, споделени от бизнеса и от представителите на образователната система, на първо място излиза притеснението на фирмите за инвестициите в кадри, без да има гаранции, че те ще останат да работят за тях. Особено висок е делът на участващите в "Домино" фирми, които споделят, че изпитват такива притеснения във връзка с проекта.

Замразяват цените до края на 2026 г.

автор:Дума

visibility 218

/ брой: 134

България с най-нисък дълг спрямо БВП в ЕС

автор:Дума

visibility 223

/ брой: 134

Телефонни измамници искат пари от името на БНБ

автор:Дума

visibility 231

/ брой: 134

В Гърция: Строг контрол върху таксите за банкомати

автор:Дума

visibility 225

/ брой: 134

Мицкоски предлага пет потребителски кошници

автор:Дума

visibility 226

/ брой: 134

28 страни осъдиха Израел за избиванията в Газа

автор:Дума

visibility 224

/ брой: 134

Накратко

автор:Дума

visibility 210

/ брой: 134

Истинската заплаха

автор:Александър Симов

visibility 223

/ брой: 134

Когато камбаните замлъкнат

автор:Камелия Базова

visibility 215

/ брой: 134

Ботев и Вапцаров

visibility 223

/ брой: 134

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ