Блокират банкови сметки, ако не актуализираме лична информация
/ брой: 14
Банките имат право да блокират сметки, ако не сме актуализирали лично в рамките на една година информацията за адреса, личната карта и телефонния номер. Това стана ясно след заседанието на парламентарната Комисия по вътрешна сигурност и обществен ред, съобщи БНР. Тази възможност бе регламентирана в промените в Закона за мерките срещу изпирането на пари, приети от парламента на първо четене.
Според тях трябва лично, като задължени лица по Закона за мерките срещу изпирането на пари, да посетим банков клон, за да удостоверим с подписа си информацията.
По време на дебата стана ясно, че вече има такива случаи. Хора, които са се намирали зад граница, разчитали, че ще извършат плащане към хотела си, не са могли да го направят, защото са им блокирани сметките в петък и до понеделник никой не е в състояние да ги разблокира, без значение дали става въпрос за кредитни или дебитни карти.
Експерт от БНБ обясни, че задължението банките да поддържат актуална информация за своите клиенти произтича от Закона за мерките срещу изпирането на пари и бе вменено още през 2018 г. Но тъй като имат много клиенти, институциите правят тази актуализация частично и на порции. Но е необходимо явяването на клиента лично, на гише в банката, за да няма неприятни изненади.