07 Август 2020петък03:56 ч.

Константин Велев

Според застрахователите

"Бонус-малус" щадяла потребителите

Очаква се 80% от шофьорите да плащат по-малко за "Гражданска отговорност", ако системата бъде въведена

/ брой: 235

автор:Евгени Гаврилов

visibility 1575

Предложеният за обществено обсъждане последен вариант на наредбата за оскъпяването и поевтиняването на застраховката "Гражданска отговорност" е най-адекватният от досегашните и най-много щади потребителите". Това коментираха на пресконференция от "Асоциацията на Българските застрахователи" (АБЗ) вчера. "Ако обществото не приеме този вариант, то не би приело никой друг", обобщи председателят на управителния съвет на организацията Константин Велев. Проектонаредбата беше пусната за обществено обсъждане от Комисията за финансов надзор миналия месец. Общата идея е шофьорите с повече нарушения на пътя да плащат повече, а прецизните - по-малко. 

С въвеждането на системата "бонус-малус" застраховката "Гражданска отговорност" няма да поскъпне, а ще намалее в различна степен за 80 на сто от шофьорите, коментира още Константин Велев. От тази система по думите на Велев застрахователите няма да реализират допълнителни печалби. Примерните водачи ще плащат до 25 процента по-ниска цена, а нарушителите - до 400 по-висока, посочи той. Според АБЗ пет години след въвеждане на системата "бонус-малус" 1, 55 млн. водачи, или 44,2 на сто от всички шофьори у нас ще ползват максималния "бонус" от 25 процента отстъпка в цената на полицата "Гражданска отговорност". Други 0,6 на сто от тях, или 21 000 водачи пък ще плащат максималния "малус" от 400 на сто поскъпване на полицата. "Ние тези клиенти с 400% "малус" дори не ги искаме. Това е агресивен водач, рисков. Битката при застрахователите ще е за 80-те процента добри шофьори", посочи изпълнителният директор на "Евроинс иншурънс груп" Кирил Бошов.

От АБЗ предлагат възстановяване на неутралния базов клас максимално след 5 години, докато в проекта на Комисията за финансов надзор този срок е 10 години. От асоциацията искат режимът на вписване на водачите в застрахователната полица на колите да става само веднъж годишно. Не е ясно дали системата "бонус-малус" ще се отрази и на застраховката "Каско за автомобили". От асоциацията обясниха как ще се формира цената на "Гражданска отговорност" при въвеждането на "бонус-малус". Промяната ще стане факт от 2021 година, ако новите текстове се приемат до няколко месеца. Основата за "Гражданска отговорност" ще се формира на база използваните и сега фактори - история на щетите при застрахователя, кубатура на двигателя на превозното средство, място на регистрация и ползване и възраст на водача. Следва коефициент, който се получава от нарушенията. При влизането в сила на "бонус-малус" всички водачи ще са с чисто досие и след първата година прилагане ще се трупат "малус" точки.

Фарсът с оставката трая само един ден

автор:Дума

visibility 170

/ брой: 150

60% спад на чуждите туристи у нас

автор:Дума

visibility 81

/ брой: 150

Искат сервитьорите да са без маски на открито

автор:Дума

visibility 77

/ брой: 150

Банките очакват забавяне на кредитната активност

автор:Дума

visibility 82

/ брой: 150

В САЩ критикуват Белия дом заради Китай

автор:Дума

visibility 97

/ брой: 150

"Брекзит" кара британците да се изнасят в Европа

автор:Дума

visibility 108

/ брой: 150

Франция увеличава помощта за възрастни и инвалиди

автор:Дума

visibility 112

/ брой: 150

Мощен взрив помете ливанската столица

автор:Дума

visibility 257

/ брой: 149

Врътки срещу гражданското общество

автор:Славчо Кънчев

visibility 113

/ брой: 150

Конференцията на крадците

автор:Христо Георгиев

visibility 728

/ брой: 149

Вдъхновителят на българската идея

автор:Дума

visibility 313

/ брой: 149

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ