10 Май 2024петък01:55 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

Частните телевизии - основен източник на информация за изборите

27% смятат, че партиите не са обяснили добре намеренията си

/ брой: 73

автор:Дума

visibility 71

59% от българите са се информирали от частните телевизии за парламентарните избори, става ясно от проучване на медийната програма за Югоизточна Европа на фондация "Конрад Аденауер" и социологическата агенция "Алфа Рисърч". Изследването е национално представително и е проведено чрез лични интервюта с над 1000 души между 27 и 30 март 2021 г. Близо 44% са се информирали за вота от БНТ, всеки трети е разчитал на социалните мрежи, а малко над 17 на сто - от новинарски интернет портали. БНР и частните радиостанции общо са посочени от 13% от анкетираните. Малко над 3 процента са разчитали на информация от вестници и списания. Всеки запитан е могъл да посочи повече от един отговор, уточняват социолозите.
Над 50% от българите са доволни от информацията, която са получили чрез медиите по време на предизборната кампания за парламентарните избори. Те смятат, че са добре и много добре информирани. Около 30% са заявили, че биха искали да бъдат по-добре информирани, за около 9 на сто медиите са оказали влияние върху решението им за кого да гласуват, a почти две трети са заявили, че предоставената в медиите информация не е променила решението им.
Около 35 на сто са много или до голяма степен удовлетворени от комуникацията на политиците, докато почти всеки втори критикува предоставената от партиите иформация по време на предизборната кампания. 27% дори заявяват, че партиите са информирали зле и неразбираемо за намеренията си.
Неразбиране среща и все по-едностранната комуникация на някои политици, които проведоха предизборната си кампания изцяло в социалните мрежи. 56% са убедени, че само традиционните медии могат да се справят с важната роля на посредник между гласоподавателите и партиите. Задаването на въпроси и сравняването на гледни точки са задачи на журналистите, смятат те. Почти 27% дори изрaзяват загриженост, че преобладаващото използване на социалните мрежи може да бъде опасно, защото насърчава разпространението на фалшиви новини, манипулации и компрометираща информация.

Бивша манекенка пое шефското място на фонд "Земеделие"

автор:Дума

visibility 605

/ брой: 85

Розоберът подрани заради топлото време

автор:Дума

visibility 491

/ брой: 85

"Райънеър" започва да лети до пет нови дестинации

автор:Дума

visibility 504

/ брой: 85

Сърбия и Китай засилват сътрудничеството си

автор:Дума

visibility 523

/ брой: 85

6 страни от ЕС зачели иногурацията на Путин

автор:Дума

visibility 609

/ брой: 85

"Алтернативата" е опасна за демокрацията

автор:Дума

visibility 497

/ брой: 85

Накратко

автор:Дума

visibility 471

/ брой: 85

Фашизъм в действие

автор:Александър Симов

visibility 599

/ брой: 85

Жестоката реалност

visibility 542

/ брой: 85

Пари връщате ли?

автор:Таня Глухчева

visibility 488

/ брой: 85

Късата памет на историята

автор:Боян Бойчев

visibility 562

/ брой: 85

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ