05 Юли 2022вторник15:46 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес ще бъде предимно слънчево. В следобедните часове ще се развива купеста облачност, по-значителна над планинските и североизточните райони, където на отделни места ще има краткотрайни валежи и гръмотевици. Ще духа слаб вятър от изток-североизток. Максималните температури ще са предимно между 33° и 38°, в София - около 32°. Днес ще бъде предимно слънчево. В следобедните часове ще се развива купеста облачност, по-значителна над планинските и североизточните райони, където на отделни места ще има краткотрайни валежи и гръмотевици. Ще духа слаб вятър от изток-североизток. Максималните температури ще са предимно между 33° и 38°, в София - около 32°.

Дано не е фарс

/ брой: 99

автор:Евгени Гаврилов

visibility 549

Евгени Гаврилов


Министърът на транспорта Николай Събев  обяви в социалните мрежи намеренията си да купи 42 нови електрически влака и други железопътни състави на обща стойност 1 милиард лева.

По принцип идеята е добра, защото в момента пътуването с влак у нас е истинско изпитание. Стигна се дотам железниците да отменят влакове поради липсата на здрави локомотиви.

Начинанието с новите влакове обаче може да бъде съпроводено с една опасност - то да се повтори като фарс. Защото не бе толкова отдавна времето, когато БДЖ "Пътнически превози" уж "временно" спря обществена поръчка за доставка отново на 42 нови влака, след като търгът бе обжалван пред КЗК заради неясните разясненния, дадени от държавната фирма. Това отлагане обаче за бъдещо неопредело време намали нейните шансове да излезе от състоянието на будна кома и скрит фалит.

В нормалния свят предприятия като БДЖ трудно биха съществували. У нас те не само съществуват, но и не спират да гълтат огромен обществен ресурс, подобно на здравеопазването, например, без особен резултат.

За реформа в жп транспорта се говори вече 30 години. И ако пак решим да правим сравнение, можем да използваме съдебната реформа. Всички говорят за тях, но никой не ги е виждал. А там трябват реални промени, да се реже до здраво месо. Но никой не иска да ги направи, защото е свързано с непопулярни мерки. А у нас почти всяка година има избори и темата е чувствителна.

Показателен е последният кадрови кадрил на върха на компанията. Едва изкарал три месеца на поста, последният директор на БДЖ бе освободен. Назначилият го транспортен министър Николай Събев бил недоволен от реформата в железниците, чието възраждане той обеща да се усети от пътнците още през май. Месец май си отива и никой не се е похвалил, че ситуацията се е променила. Дано я променят обещаните пак 42 нови влака.

Отстъпката за гориво - по желание на бензиностанциите

автор:Дума

visibility 598

/ брой: 127

Хлябът с 20% по-евтин в търговските вериги

автор:Дума

visibility 195

/ брой: 127

Азерският газ тръгва отново през Кулата

автор:Дума

visibility 572

/ брой: 127

"Лукойл Нефтохим" пак ще плаща данъци

автор:Дума

visibility 448

/ брой: 127

Скопие обсъжда френското предложение

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 127

Български огнеборци на мисия в Гърция

автор:Дума

visibility 447

/ брой: 127

Кипър с мерки срещу болести сред мигрантите

автор:Дума

visibility 437

/ брой: 127

Македония - дълг към България

автор:Боян Бойчев

visibility 683

/ брой: 127

Диагноза

автор:Велизар Енчев

visibility 1764

/ брой: 127

Наздраве, БФС!

автор:Марин Милашки

visibility 485

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ