02 Декември 2025вторник10:45 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Дано не е фарс

/ брой: 99

автор:Евгени Гаврилов

visibility 2655

Евгени Гаврилов


Министърът на транспорта Николай Събев  обяви в социалните мрежи намеренията си да купи 42 нови електрически влака и други железопътни състави на обща стойност 1 милиард лева.

По принцип идеята е добра, защото в момента пътуването с влак у нас е истинско изпитание. Стигна се дотам железниците да отменят влакове поради липсата на здрави локомотиви.

Начинанието с новите влакове обаче може да бъде съпроводено с една опасност - то да се повтори като фарс. Защото не бе толкова отдавна времето, когато БДЖ "Пътнически превози" уж "временно" спря обществена поръчка за доставка отново на 42 нови влака, след като търгът бе обжалван пред КЗК заради неясните разясненния, дадени от държавната фирма. Това отлагане обаче за бъдещо неопредело време намали нейните шансове да излезе от състоянието на будна кома и скрит фалит.

В нормалния свят предприятия като БДЖ трудно биха съществували. У нас те не само съществуват, но и не спират да гълтат огромен обществен ресурс, подобно на здравеопазването, например, без особен резултат.

За реформа в жп транспорта се говори вече 30 години. И ако пак решим да правим сравнение, можем да използваме съдебната реформа. Всички говорят за тях, но никой не ги е виждал. А там трябват реални промени, да се реже до здраво месо. Но никой не иска да ги направи, защото е свързано с непопулярни мерки. А у нас почти всяка година има избори и темата е чувствителна.

Показателен е последният кадрови кадрил на върха на компанията. Едва изкарал три месеца на поста, последният директор на БДЖ бе освободен. Назначилият го транспортен министър Николай Събев бил недоволен от реформата в железниците, чието възраждане той обеща да се усети от пътнците още през май. Месец май си отива и никой не се е похвалил, че ситуацията се е променила. Дано я променят обещаните пак 42 нови влака.

Властта призова КЕВР да не вдига цената на водата

автор:Дума

visibility 897

/ брой: 225

Банкоматите спират да работят за 4 часа на Нова година

автор:Дума

visibility 891

/ брой: 225

Печалбата на банките стигна 3,1 млрд. лв.

автор:Дума

visibility 715

/ брой: 225

Жилищата в България - студени, пренаселени и все по-недостъпни

автор:Дума

visibility 739

/ брой: 225

ЕС призова Скопие да зачете българите

автор:Дума

visibility 768

/ брой: 225

Унгария ще помага на Сърбия в енергетиката

автор:Дума

visibility 848

/ брой: 225

Грузински опозиционер арестуван за палеж

автор:Дума

visibility 710

/ брой: 225

Накратко

автор:Дума

visibility 722

/ брой: 225

Диалектика

автор:Таня Джаджева

visibility 712

/ брой: 225

Почти интимно...

автор:Юрий Борисов

visibility 733

/ брой: 225

Изхвърлят Левски!

visibility 828

/ брой: 225

Ярката следа на проф. Любен Корнезов

автор:Дума

visibility 800

/ брой: 225

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ