09 Май 2025петък07:47 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за онлайн изданието на вестник „ДУМА“ в PDF формат - в редакцията или на имейл abonament@duma.bg: 12 месеца - 105 лв., 6 месеца - 55 лв., 3 месеца - 30 лв., 1 месец - 10 лв. АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ 2025 година - каталожен номер 6: „Български пощи“ АД; „Доби прес“ ЕООД ; в редакцията на "ДУМА". Цени: 9 месеца - 153 лв., 6 месеца - 102 лв., 3 месеца - 51 лв., 1 месец - 18 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

Служители на "Автомагистрали Черно море" блокираха и в края на миналата седмица магистрала "Хемус" край Шумен

Държавата дължи 800 млн. лв. на пътни фирми

Пари за строителите ще има в бюджета за следващата година

/ брой: 161

автор:Дума

visibility 1511

Парите за направени и неплатени ремонти доближават 800 млн. лв., а пътностроителните фирми за първи път от години насам са изправени пред ситуация Агенция "Пътна инфраструктура" като възложител да блокира всякакво разплащане за изпълнени и сертифицирани, а в някои случаи даже и фактурирани дейности по сключени договори. Това предупреждават в писмо до президента Румен Радев и служебния премиер Стефан Янев от Българската браншова камара "Пътища". Последиците за компаниите са свързани не само с блокиране на банкови сметки от страна на доставчици и подизпълнители, с невъзможност за обслужване на кредити и лизингови договори, но и липса на средства за плащане на заплати на служителите, посочват от бранша. Според тях това ще принуди фирмите да освободят хиляди свои работници, което пък ще натовари социалната система, защото в пътния бранш са заети десетки хиляди българи.

След проведена среща с ръководството на АПИ не е била получена яснота по възникналите проблеми, твърдят браншовиците. Те били уведомени, че възложителят не разполага с финансови наличности за разплащане на тези задължения. От камарата предупреждават, че има риск за поддържането на републиканската пътна мрежа, което е свързано с националната сигурност.  Те настояват президентът и премиерът да организират спешна среща с ръководството на МРРБ и АПИ още тази седмица. 

В същото време финансовият министър Асен Василев каза, че в актуализацията на бюджета не са заложени исканите от строителния бранш и министъра на регионалното развитие Виолета Комитова 1,5 млрд. лв. за разплащания по договори. Той твърди, че от тази сума 500 млн. лв. вече са фактурирани, но срещу тях не стоят пари в бюджета. Разплащанията ще бъдат заложени едва в бюджета за 2022 г. "Дотук бяхме с компромисите, положението е критично. Там са назначени да решават проблеми, не да се крият зад това, че са служебно правителство", категорични са служителите на "Автомагистрали Черно море", които и в петък протестираха на магистрала "Хемус" край Белокопитово. Синдикалната организация на дружеството ще обмисли бъдещите протестни действия и те може да станат ежедневни, с блокада на пътища в цялата страна.


Нов път Русе-Велико Търново най-рано 2027 г.

Реалистичното е изграждането на автомагистрален път Русе-Велико Търново да започне през 2022 г. и да се завърши най-рано през 2027 г. Това заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова по време на парламентарния контрол. Тя обясни, че проектът за това трасе не е подготвен в окончателния му вариант и не е постъпил в МРРБ за издаване на разрешение на строеж. През март тази година е възложен още един допълнителен проект за 24 000 лв., който се нарича одит по пътна безопасност. Комитова посочи, че по него има класиран участник, но договорът все още не бил подписан. Проектът ще бъде необходим, когато започне строителството, но въпреки това е направен през март тази година. Същевременно се провежда процедура и за надзор по обекта, която все още не е до краен етап, тъй като регионалното министерство има забележки към обществената поръчка. Ако този проект се случи, се предвижда да се финансира по програмата "Транспортна свързаност" 2021-2027 г., която очаква одобрение от Европейската комисия, уточни тя.


Освобождаването на цената на тока е отложено

автор:Дума

visibility 3062

/ брой: 81

С близо 46% по-скъп е токът за бизнеса на годишна база

автор:Дума

visibility 1366

/ брой: 81

Очакват поскъпване на пчелния мед

автор:Дума

visibility 2589

/ брой: 81

Калпава пропаганда

автор:Александър Симов

visibility 5313

/ брой: 81

Пенсии и стълбове

автор:Ваня Григорова

visibility 4389

/ брой: 81

Как се стигна дотук?

автор:Таня Глухчева

visibility 6783

/ брой: 81

В Павликени приказката продължава

автор:Ина Михайлова

visibility 6695

/ брой: 81

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ