15 Юли 2025вторник08:08 ч.

Доказани истини

/ брой: 10

автор:Евгени Гаврилов

visibility 4564

Евгени ГАВРИЛОВ


Служебният регионален министър Иван Шишков за пореден път подхвана темата за качеството при изграждането на магистрала "Тракия". В телевизионно студио по късна доба той донесе тест от проверка на регионалното министерство за материалите, вложени при строителството на втори и трети лот на аутобана. Шишков постави на масата т.нар. ядка - специално изкопана част от пътя, която трябва да покаже реалното съдържание на настилката. Проверката, която цитира министърът, не е нова, а от октомври м.г. При нея стана ясно, че липсват между 12 и 17% от асфалта, който би трябвало да бъде вложен във втори и трети лот на пътното съоръжение. А тази ядка показва следното - по проект асфалтът трябва да е 220 мм от трите пласта на настилката. Той обаче е между 185 и 190 мм. Стойността на двата участъка бе около 133 млн. лева. И тук възниква големият въпрос: защо сравнително нов магистрален участък е в такова катастрофално състояние?

Отговорът е елементарен. Това е резултатът от сбърканата, може би съзнателно, политика на правителствата на ГЕРБ в този емблематичен за тях сектор. Опитите на някогашния премиер Борисов да докаже, че може да строи евтино пътища у нас, излязоха солено на българските граждани. Оставяме настрана вихрещата се в тази област корупция, за която няма по-показателен пример от това, което се случи с другата магистрала - "Хемус". Уредените за определени фирми търгове станаха всекидневие при порочното управление на Меси от Банкя. 

На тези фиктивни търгове строителните фирми надцакваха с безумно ниски оферти, а резултатът е некачествени пътища. Които много скоро след откриването отново трябваше да се ремонтират. Всъщност това нямаше никакво значение. Важното бе да има поводи за рязане на ленти. Така някогашната власт на практика доказа, че на брашното е евтина, а на триците - скъпа. В част от случаите проблемът не бе в изпълнителите на проектите, защото те бяха поставени пред дилемата да предлагат изключително ниски цени или да останат без поръчки. 

Още през далечната вече 2011 г. социалистите бяха първите, които алармираха, че тези лотове от аутобана се строят с некачествени материали. Че в основата на пътя реално се полага пепел, което ще бъде пагубно при експлоатацията на трасето. Години по-късно, през 2018-а, БСП алармира и Брюксел за поразиите с българските пътища. Тогава представителите на левицата бяха изкарани едва ли не национални предатели. "Предатели", чиито верни твърдения животът доказва и днес.

 


Последвайте или харесайте в-к "ДУМА" във ФЕЙСБУК   --> ТУК <--

Споделяйте нашите публикации.

 

 

 

 

ЕК предвижда нов данък за големите компании

автор:Дума

visibility 448

/ брой: 127

Получаваме 4,4 млрд. лв. по ПВУ

автор:Дума

visibility 412

/ брой: 127

Три агенции повишиха кредитния рейтинг на България

автор:Дума

visibility 490

/ брой: 127

БНБ пуска първите златни монети в евро

автор:Дума

visibility 459

/ брой: 127

Геополитиката е в основата на враждата

автор:Дума

visibility 466

/ брой: 127

Атина се бори с хилядите мигранти

автор:Дума

visibility 492

/ брой: 127

Лавров в Китай след пълна подкрепа от Ким

автор:Дума

visibility 519

/ брой: 127

Накратко

автор:Дума

visibility 383

/ брой: 127

47 години не стигат

автор:Аида Паникян

visibility 479

/ брой: 127

Антибългаризъм

visibility 403

/ брой: 127

Игри на мита

автор:Таня Глухчева

visibility 411

/ брой: 127

Гаранция за европейското ни настояще и бъдеще

автор:Дума

visibility 521

/ брой: 127

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ