Дракула се завръща като политик на сцената на Музикалния театър
/ брой: 21
След 2-годишна пауза нашумелият спектакъл на балет "Арабеск" за Граф Дракула на хореографката Мила Искренова се завръща на сцената на Музикалния театър. Новата версия на "Дневникът на Дракула 2" ще бъде показана на 29 януари от 19 ч.
Смелата интерпретация на митологичния "принц на мрака" се базира на оригинални текстове на Милена Фучеджиева, в съчетание с музиката на Емилиян Гацов-Елби, сценографските решения на Нина Пашова и визията на Никола Налбантов.
Асен Наков е "танцуващият Дракула". "Новият Дракула" е един от най-преданите и ценни членове на трупата. Той няма известността на Деян Донков, но не му отстъпва по талант и артистични качества. В новата версия Мила Искренова разработва и анимата в образа на Дракула или женското начало, пресъздадено с предизвикателен микс от еротика и насилие от актрисата Биляна Петринска и балерината Ангелина Гаврилова. Това прави образа на Дракула още по-многопластов и сложен. Оригиналната идея на хореографката е да мултиплицира образа на Дракула в танцовите интерпретации и на останалите танцьори от балет "Арабеск" - Андрея Андонова, Виктория Петрова, Марина Попова, Мариана Крънчева, Петя Колева, Стефка Табакова, Стефани Ханджийска, Валери Миленков, Васил Дипчиков, Ервин Есен, Стефан Вучов, които вдъхновено произнасят монолозите на Вампира.
Опасявам се обаче, че днес живеят вече пра-пра-правнуците на Дракула, за които любовта е не толкова копнеж, колкото непостижим мираж, абстракция, недостижима реалност, споделя Мила Искренова. Ужасявам се от прагматизма на нашето време, който изтласка сантименталността и чувствеността в таванските помещения на затормозеното ни от материални съображения съзнание и ги превърна в евтин циркаджийски реквизит, намазан с гланц за устни, смята Искренова.