22 Януари 2022събота01:41 ч.

ново:

Радев: Не приемаме ултимативни искания от когото и да било *** Руското външно министерство: НАТО да се изтегли от България и Румъния *** Испания изпраща военна техника в България заради напрежението в Украйна *** Лавров: Русия не смята да напада Украйна, НАТО раздухва истерията *** Асен Василев: В Бюджет 2022 залагаме ръст на БВП от 4,8% *** Нови противоепидемични мерки влизат в силата на територията на София Радев: Не приемаме ултимативни искания от когото и да било *** Руското външно министерство: НАТО да се изтегли от България и Румъния *** Испания изпраща военна техника в България заради напрежението в Украйна *** Лавров: Русия не смята да напада Украйна, НАТО раздухва истерията *** Асен Василев: В Бюджет 2022 залагаме ръст на БВП от 4,8% *** Нови противоепидемични мерки влизат в силата на територията на София

Един запомнящ се спектакъл

/ брой: 190

автор:Емил Янев

visibility 950

Темата за любовта и ревността е вечна и има безкрайно много модификации. Тя е привлякла вниманието и на композиторката Албена Врачанска, която се е постарала да я интерпретира през призмата на пълния с множество противоречия XXI век. Това обуславя и силно дисонантната звучност на музикалната образност, която използва за претворяването й. Като значима нейна творческа сполука оценявам факта, че тя е постигнала пълен синхрон между метриката на текста и музиката във вокалните партии.

В пълен синхрон с музикалната образност е и режисурата на Огнян Драганов. Тя е нетрадиционна и силно акцентира върху символиката на темата. Режисьорска сполука е нейното използване и в двете части на спектакъла - с либрета съответно от Светла Георгиева и Питър Табит Джоун - озаглавени "Любовниците" и "Ревност". В тях главните роли бяха поверени на певиците Нели Нечева - изграждаща образа на Самотната жена, и на Тереза Бракалова - изграждаща образа на героинята Ел. Колкото и да са различни по характер, за постигането им те умело използваха перфектно вокализиране, съчетано с ясна дикция и сценична пластика, а при Тереза Бракалова и артистична зрялост. Партньор на Бракалова беше тенора доц. д-р Николай Моцов. Двамата успешно се допълваха при реализирането на техните художествени образи и завладяха публиката.

Цялостната реализация на спектакъла се осъществяваше умело от диригента Мирослав Георгиев, който в лицето на саксофониста Огнян Михов и инструменталистите от Камерния ансамбъл "Софийски солисти" имаше активни творчески сътрудници.

Трябва да се отбележи и фактът, че заслугата за този гастрол на Старозагорската държавна опера в столицата на 29 септември принадлежи на ръководството на Международния музикален фестивал "Софийски музикални седмици". Това е положителната практика, която заслужава подкрепа, разширяване и обогатяване!

Защо гласувахме в ООН за Истанбулската конвенция?

автор:Дума

visibility 830

/ брой: 14

Диагнозата на думите

автор:Дума

visibility 294

/ брой: 14

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ