20 Ноември 2025четвъртък21:59 ч.

АБОНАМЕНТ:

АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg АБОНАМЕНТ за вестник „ДУМА“ за 2026 година. Можете да се абонирате в: „Български пощи“ АД до 15 декември 2025 г., „Доби прес“ ЕООД до 28 декември 2025 г., в редакцията на вестника до 20 декември 2025 г. Каталожен номер 6. Цени: 12 месеца - 149 € / 291,42 лв., 6 месеца - 75 € / 146,69 лв., 3 месеца - 40 € / 78,23 лв., 1 месец - 14 € / 27,38 лв. За повече информация тел. 02 9705 203 и 02 9705 216 отдел „Разпространение” на в-к ДУМА на ул. „Позитано” 20 А. E-mail: abonament@duma.bg

ЕП окончателно прие пакета "Мобилност"

България ще внесе искане за анулиране на част от разпоредбите

/ брой: 130

автор:Дума

visibility 1113

Европейският парламент (ЕП) прие окончателно пакета "Мобилност", без нито една от исканите поправки от България и периферните страни на ЕС след тригодишна сага. Пакет "Мобилност" ще бъде публикуван до няколко седмици в Официалния вестник на ЕС, след което има преходен период от 18 месеца. След изтичането на този срок влизат в сила новите правила на пакета, според които камионите трябва да се връщат в страната, в която е регистрирана фирмата на осем седмици, а водачите - на четири. Това, което остава като възможност за България, за да постигне исканията си, е оценката на Европейската комисия за въздействие върху околната среда от връщането на камионите, която се очаква през септември, както и завеждане на дело в съда на ЕС. Такава заявка нееднократно направиха транспортният министър Росен Желязков, български евродепутати и превозвачите.

От Министерството на транспорта изпратиха официално становище по повод окончателното приемане на пакета, в което се казва, че България, както и групата единомислещи държави членки, ще продължи да ползва всички институционални механизми за защита на българския транспортен сектор, като в срок от два месеца от публикуването на законодателния акт в Официалния вестник на ЕС ще внесе искане за анулиране на част от разпоредбите на пакета.

Българските превозвачи са против задължителното прибиране на камионите на всеки осем седмици. Аргументът им е, че това е в противоречие с политиката по "Зеления пакт" на ЕС. Те са още против почивката на шофьорите да е извън кабината, като тази позиция претърпя промяна по време на 3-годишната сага. Част от българските превозвачи са недоволни и от новите правила при каботажа, свързани с ограничаването на операциите.

Преди месец председателят на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев предупреди, че има опасност големите български транспортни компании да търсят вариант за прелокиране извън страната, където условията са по-добри. В опит да отговорят на новите изисквания някои от големите български компании вече регистрираха свои фирми в западни държави, за да могат да продължат да работят.

Банкоматите спират за 2-3 часа в нощта на Нова година

автор:Дума

visibility 891

/ брой: 218

"Лукойл" настоява да продаде международните си активи накуп

автор:Дума

visibility 870

/ брой: 218

Предлагат таван на публичните разходи през бюджета

автор:Дума

visibility 780

/ брой: 218

Русия нанесе масиран удар по Западна Украйна

автор:Дума

visibility 787

/ брой: 218

Саудитска Арабия с нов статут от САЩ

автор:Дума

visibility 851

/ брой: 218

15 убити при удар на Израел в Ливан

автор:Дума

visibility 840

/ брой: 218

Принуждават Мадуро да се оттегли

автор:Дума

visibility 867

/ брой: 218

Две трасета на войната

автор:Юри Михалков

visibility 953

/ брой: 218

Забраните и цензурата

visibility 861

/ брой: 218

Феномен, какъвто световната военна история не познава

visibility 858

/ брой: 218

Румъния увеличава вноса на ток, у нас ТЕЦ спасяват положението

visibility 874

/ брой: 218

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ