01 Май 2024сряда05:17 ч.

ВРЕМЕТО:

Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево. Днес над Северна България ще се развива купесто-дъждовна облачност и на много места ще превали краткотраен дъжд, придружен с гръмотевици, има условия за градушки. Повишена вероятност за изолирани интензивни явления има до сутринта в западните райони, а около и след обяд в централната и източната част на Северна България. От северозапад ще продължи да прониква относително хладен въздух. Температурите ще се понижават и максималните ще са от 26°-27° в северозападните до 34°-35° в югоизточните райони, където вятърът все още ще е от юг; там ще бъде почти без валежи, предимно слънчево.

ЕП окончателно прие пакета "Мобилност"

България ще внесе искане за анулиране на част от разпоредбите

/ брой: 130

автор:Дума

visibility 851

Европейският парламент (ЕП) прие окончателно пакета "Мобилност", без нито една от исканите поправки от България и периферните страни на ЕС след тригодишна сага. Пакет "Мобилност" ще бъде публикуван до няколко седмици в Официалния вестник на ЕС, след което има преходен период от 18 месеца. След изтичането на този срок влизат в сила новите правила на пакета, според които камионите трябва да се връщат в страната, в която е регистрирана фирмата на осем седмици, а водачите - на четири. Това, което остава като възможност за България, за да постигне исканията си, е оценката на Европейската комисия за въздействие върху околната среда от връщането на камионите, която се очаква през септември, както и завеждане на дело в съда на ЕС. Такава заявка нееднократно направиха транспортният министър Росен Желязков, български евродепутати и превозвачите.

От Министерството на транспорта изпратиха официално становище по повод окончателното приемане на пакета, в което се казва, че България, както и групата единомислещи държави членки, ще продължи да ползва всички институционални механизми за защита на българския транспортен сектор, като в срок от два месеца от публикуването на законодателния акт в Официалния вестник на ЕС ще внесе искане за анулиране на част от разпоредбите на пакета.

Българските превозвачи са против задължителното прибиране на камионите на всеки осем седмици. Аргументът им е, че това е в противоречие с политиката по "Зеления пакт" на ЕС. Те са още против почивката на шофьорите да е извън кабината, като тази позиция претърпя промяна по време на 3-годишната сага. Част от българските превозвачи са недоволни и от новите правила при каботажа, свързани с ограничаването на операциите.

Преди месец председателят на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев предупреди, че има опасност големите български транспортни компании да търсят вариант за прелокиране извън страната, където условията са по-добри. В опит да отговорят на новите изисквания някои от големите български компании вече регистрираха свои фирми в западни държави, за да могат да продължат да работят.

За 9 месеца нищо не е свършено по участъци 7 и 8 на "Хемус"

автор:Дума

visibility 450

/ брой: 82

Пускането на терминала в Александруполис се отлага

автор:Дума

visibility 467

/ брой: 82

Външният дълг надхвърли 44% от БВП

автор:Дума

visibility 369

/ брой: 82

Терминал 3 на летището ще започне да се строи през 2026 г.

автор:Дума

visibility 415

/ брой: 82

Педро Санчес остава на поста

автор:Дума

visibility 441

/ брой: 82

В Словения от кенчета правят планински заслони

автор:Дума

visibility 451

/ брой: 82

Кипър е първенец по депортиране на мигранти

автор:Дума

visibility 437

/ брой: 82

Накратко

автор:Дума

visibility 401

/ брой: 82

Безчинствата на промяната

автор:Александър Симов

visibility 522

/ брой: 82

Медийна несвобода

автор:Йото Пацов

visibility 481

/ брой: 82

Недопустимо разделение в армията*

автор:Евгени Генов

visibility 454

/ брой: 82

Остава ли място за мир?

visibility 398

/ брой: 82

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ