23 Септември 2021четвъртък03:48 ч.

ново:

България празнува 113 години Независимост България празнува 113 години Независимост

Снимки transcontinental.cc

Германка изпревари над 220 мъже в коломаратон

Завърши седмият трансконтинентален пробег, стартирал в Бургас

/ брой: 152

автор:Владимир Николов

visibility 692

Германка, която започна историческия си пробег от България, стана първата жена, спечелила Трансконтиненталното състезание в колоезденето. Фиона Колбингер прекоси Европа за 10 дни и победи повече от 200 мъже, които участваха в надпреварата.
24-годишната изследователка на онкологични заболявания измина точно 4000 километра от Бургас до френското пристанище Брест. Тя измина дистанцията за 10 дни, 2 часа и 48 минути, като изпревари с повече от 10 часа британеца Бен Дейвис, който изоставаше с цели 200 километра зад нея и пресече финала за 10 дни, 13 часа и 10 минути. На малка дистанция след него финишира и холандецът Роб Хендрикс.
"Много съм изненадана, че победих!", каза германката, която беше една от 40 жени и общо 265 състезатели от 24 страни от всички континенти, между които и двама българи - Павел Стефанов и Смилян Павлов. Тя призна, че е стартирала в супермаратона с амбицията да се качи на подиума при жените, но не и да победи в генералното класиране.
Карането на Фиона беше невероятно за наблюдаване отстрани. Тя въртеше педалите "по мъжки" и пое водачеството още в Австрия, като увеличаваше неизменно преднината си по маршрутите в Алпите, а представянето й привлече вниманието на целия колоездачен свят.
В Швейцария тя получи подкрепа на повече от 40 колоездачи, които я съпровождаха извънсъстезателно. Мнозина от тях бяха доброжелателно настроени, но неколцина нарушиха правилата на трансконтиненталния пробег, като се опитаха да я теглят. Наложи се тя неколкократно да спре карането, за да не бъде декласирана, но това не стопи огромната й преднина.
Това беше седмото издание на трансконтиненталния веломаратон, в който
състезателите сами избират маршрута
но имат 4 задължителни контролни пункта по дистанцията. Тя минава сред ред природни забележителности, предимно планински в отделните страни, а освен да преодоляват природни стихии и на места неособено добри пътища, участниците сами си осигуряват храната и местата за нощуване. Те нямат право и на техническа помощ по време на пробега и сами трябва да отстраняват дефекти по велосипедите си. 
Трансконтиненталното състезание се проведе
за пръв път през 2013 г.  Но маршрутът

неизменно преминава през България.

Първият старт е на моста "Уестминстър Бридж" в Лондон, а финалът е край крепостта "Румели Хисар" в Истанбул на Босфора. Тогава задължителните пунктове бяха само 2 - Павираният мост Капелмур във Фландрия, един от символите на колоезденето в Белгия, и проходът Стелвио в Алпите на границата между Швейцария и Италия, който е разположен на 2757 м надморска височина и е вторият най-висок павиран проход в Алпите.
Втората година стартът и финалът бяха същите, но колоездачите трябваше да преминат край "Кафе Ревей о Матен" в Париж", отново през Стелвио и после през националния парк Ловчен в Черна гора.
През 2015 г. участниците тръгнаха от моста Капелмур в Белгия и отново финишираха на "Румели Хисар", но контролните пунктове бяха връх Венту (1912 м) в Южна Франция, 34-километровия проход "Страда дел Асиета" в Италианските Алпи, и градчето Вуковар в Хърватия.
През 2016 г. стартът отново бе в Гераардерсберген (Капелмур), а участниците за първи път финишираха в Азия - пред Часовниковата купа в турското пристанище Чанаккале. Задължителните пунктове бяха емблематичната височина от Обиколката на Франция Кол де Сейса (1077 м), най-високият тунел в Алпите Фурка (2429 м) в Швейцария, най-високият проход в Доломитите Джау (2236 м) в Италия и най-високият планински масив Дурмитор в Динарските Алпи, Черна гора.
В петия коломаратон през 2017 г. стартът отново бе на Капелмур, а финалът на прекрасните монолитни формирования Метеора в Гърция с контроли в замъка Лихтенщайн в Германия, връх Грапа (1775 м) край Венеция, Високите Татри в Словакия и павирания проход Трансфагарашан, дълъг 90 км, в Карпатите, Румъния, който бе истинско изпитание за участниците .
Миналата година колоездачите  стартираха отново от Капелмур и преминаха задължително през тунела Билерхьохе (2017 м) в областта Монтафон в Австрия, седловината Мангарт в Словения (2072 м), прохода Крконоше (1198 м) в Судетските планини, свързващ Полша с Чехия, и през планината Биелашница (2067 м) в Босна и Херцеговина.
Тази година, когато за първи път стартът напусна Фламандия и бе преместен в Бургас, 265-те участници преминаха покрай паметника на връх Бузлуджа (1441 м), сръбския курорт Вранска Баня, прохода Гардена (2136 м) край прочутия ски център Вал Гардена и не по-малко прочутия френски ски курорт Алп д`Юез,  също известен и от Тур дьо Франс.



Независимостта се гради с усилията на посветени държавници

автор:Дума

visibility 127

/ брой: 182

Обезличаването на партийните идеологии може да е опасно

автор:Дума

visibility 118

/ брой: 182

Бизнесът иска 840 млн. лв. компенсация за скъпия ток

автор:Дума

visibility 108

/ брой: 182

Борисов поискал оставката на шефа на Столичния общински съвет

автор:Дума

visibility 113

/ брой: 182

Над 82 млрд. лв. прахосала администрацията за 23 г.

автор:Дума

visibility 125

/ брой: 182

Цигарите и алкохолът - с нови бандероли от януари

автор:Дума

visibility 110

/ брой: 182

Правителството изтегли още 300 млн. лв. заем

автор:Дума

visibility 114

/ брой: 182

Ще мислят как да подпомогнат авиопревозвачите

автор:Дума

visibility 106

/ брой: 182

Словакия осъди прокурор, разследващ корупцията

автор:Дума

visibility 116

/ брой: 182

Европейците не желаят Студена война срещу Китай и Русия

автор:Дума

visibility 123

/ брой: 182

Радев призова за реформа на ООН

автор:Дума

visibility 118

/ брой: 182

Виена затяга мерките срещу КОВИД-19

автор:Дума

visibility 108

/ брой: 182

Момчето си отива

автор:Деси Велева

visibility 137

/ брой: 182

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ