22 Юни 2025неделя15:11 ч.

Германските вагони са извадени от употреба за профилактика

Уредените от транспортния министър Георги Гвоздейков машини не издържат нито на нашите температури, нито на километрите

/ брой: 137

автор:Дума

visibility 5781

Част от германските вагони втора ръка, които пристигнаха в България в края на май, вече се нуждаят от профилактика. Това е причината в разгара на летния сезон, когато желанието да се пътува до морето е най-голямо, да бъде изваден единият състав от влакове и да бъдат пуснати отново старите вагони по линията София-Бургас.
След приключване на профилактиката на всеки вагон, той ще бъде пускан обратно в движение, обеща управителят на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД инж. Венцислав Славков, цитиран от БТА. По думите му, есента се очаква да пристигне екип от "Дойче бан", който да проведе обучение за поддръжката на вагоните.
"За съжаление, част от вагоните направиха доста километри пробег, макар и за няма месец употреба, заради редовна, всекидневна експлоатация надхвърлиха предвидения пробег, след който е необходимо да им бъде направена профилактика", казва Славков. По думите му, на всеки 12 хил. км трябва да се извършва основна профилактика на всички основни електронни блокове и системи на вагоните. Целият процес отнема около два дни, но Славков казва, че има недостиг на специализиран персонал. "Електрониката във вагоните е доста, а поддръжката изисква редовна и качествена профилактика", коментира Славков.
Управителят на БДЖ-ПП признава и за скорошни проблеми с климатичната система и невъзможност за отваряне на прозорци. Много пътници се оплакаха за това в социалните мрежи. По думите на Славков, всички климатизирани състави имат само малки прозорчета, които се отварят, за да се запази херметичността при охлаждане. Климатизацията на вагоните отказала заради високите температури, обясни Славков.
Няма как при тези високи външни температури, каквато и да е климатична инсталация да издържи. "Ако външната температура е 40 градуса, при нагряване на метала температурата на вагона скача с 20 градуса. Направете сметка каква климатична система трябва да има този вагон. Каквато и да е техника, при това натоварване няма да издържи“, казва той, цитиран от "Фокус“.
До края на тази седмица се очаква да пристигнат последните 19 вагона. Те вече пътували към България.
БДЖ-ПП купи 76-те вагона за над 30,4 млн. лв. Цената на един е малко над 391,1 хил. лв. Към общата сума се добавят и около 743 хил. лв. за транспорта до България.

Поскъпване от 5 до 40% за две седмици

автор:Дума

visibility 8330

/ брой: 111

Всички основни храни са поскъпнали след 3 юни

автор:Дума

visibility 8735

/ брой: 111

България с най-висок риск от бедност в ЕС

автор:Дума

visibility 6004

/ брой: 111

Предлагат данък върху свръхпечалбите на банките

автор:Дума

visibility 8218

/ брой: 111

"Турски поток" отпада от отказа на руски газ

автор:Дума

visibility 5056

/ брой: 111

ЕК с наказателна процедура срещу Испания

автор:Дума

visibility 8435

/ брой: 111

Доналд Тръмп одобрил атака срещу Иран

автор:Дума

visibility 7626

/ брой: 111

Накратко

автор:Дума

visibility 7697

/ брой: 111

Страшна смешка

автор:Мая Йовановска

visibility 8360

/ брой: 111

Совата не е това, което е

visibility 8183

/ брой: 111

Не е нужно да сте марксист, за да четете Маркс

автор:Дума

visibility 7247

/ брой: 111

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ