13 Юли 2025неделя02:05 ч.

Готвят обединение на "Пътнически превози" и НКЖИ

Без инвестиции дори и сливането няма да подобри състоянието на превозите, смята Петър Бунев

/ брой: 234

автор:Мая Йовановска

visibility 965

Готви се обединяване на БДЖ "Пътнически превози" и Национална компания "Жлезопътна инфрастуктура" (НКЖИ), прогнозира пред ДУМА председателят на железничарския синдикат към КНСБ Петър Бунев. Възможност за обединението дават нови промени в Закона за железопътния превоз, чрез които се премахва забраната управителят на железопътната инфраструктура да извършва железопътен превоз. Това означава, че тоталното разделение, което беше направено през 2002 г. по време на царското правителство, ще бъде премахнато.
В друг текст от проектопромените се казва, че се създава възможност НКЖИ да стане и превозвач. Когато управител на железопътна инфраструктура е и железопътен превозвач, той трябва да отдели сметките си за дейността като управител на железопътната инфраструктура от сметките си за дейността като железопътен превозвач, пише още в проектодокумента.
Много европейски железници не приеха да има разделение. Такива са най-добрите - германската и австрийската. Те останаха холдинги и разделиха дейностите само счетоводно, както изисква европейската директива. Нашата позиция винаги е била против разделението, защото това само влошава състоянието на железницата, коментира Бунев. Според него разделението е създало напрежение в железницата. Ако обединението се случи, то ще доведе до подобряване на оперативното ръководството и на състоянието на железниците, прогнозира синдикалистът. Сега например диспечерите на НКЖИ въобще не ги интересува какво се случва в пътническия влак, началникът на гарата, който е към НКЖИ, няма никакво отношение към пътническите превози, разказа Бунев. Според него подобрение ще има от гледна точка на обслужване и на информираност на клиентите. Но дори и обединението едва ли ще подобри състоянието на пътническите превози без инвестиции, заяви той. И при обединяването "Пътнически превози" ще продължат да плащат такса на НКЖИ.
Ако промените станат факт, това ще даде възможност средствата, които получават НКЖИ и БДЖ да бъдат управлявани по-рационално и правилно, заяви генералният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев, цитиран от money.bg. Сега "Пътнически превози" плащат големи наеми на "Холдинг БДЖ" и това затруднява сериозно финансовото състояние на националния превозвач, посочи още Ламбрев. Председателят на Съвета на директорите на "Холдинг БДЖ" Владимир Владимиров отказа коментар с аргумента, че все още е рано да се коментират подобни промени. Такава е и позицията на председателя на транспортната комисия в парламента Иван Вълков.

Синдикатите:
Моментът е неподходящ за продажба на "Товарни превози"

По данни на синдикатите за деветмесечието "Товарни презови" имат с 1,5 млн. тона по-малко превозени товари, бизнеспланът не се изпълнява и за шестмесечието са на загуба. В момента дълговете на товарните превози са 114 млн. лв. Според Бунев това предпоставя приватизацията на дружеството да стане на много ниска цена и нейното осъществяване е нецелесъобразно, защото приходите ще бъдат много малки.





 

Засилват контрола върху ЕРП-та

автор:Дума

visibility 4711

/ брой: 126

Нови правила при "Гражданска отговорност"

автор:Дума

visibility 2815

/ брой: 126

Горски служители блокираха пътя при Кресна

автор:Дума

visibility 3411

/ брой: 126

Еврокомисията оцеля

автор:Дума

visibility 4298

/ брой: 126

Мащабни горски пожари на Балканите

автор:Дума

visibility 2889

/ брой: 126

САЩ изпратиха оръжия за Украйна

автор:Дума

visibility 2961

/ брой: 126

Накратко

автор:Дума

visibility 4269

/ брой: 126

Тупик

visibility 4304

/ брой: 126

Измамите предстоят

visibility 3740

/ брой: 126

Европестене от разум

автор:Юри Михалков

visibility 4670

/ брой: 126

Копнеж по нови неща

visibility 4349

/ брой: 126

 

Използвайки този сайт Вие приемате, че използваме „бисквитки", които ни помагат за подобряване на преживяването на потребителите, за персонализиране на съдържанието и рекламите, и за анализ на посещаемостта. За повече информация можете да прочетете нашата политика за бисквитките и политиката ни за поверителност.

ПРИЕМАМ